خبرگزاری کار ایران

لاورف در دیدار با ظریف:

در روزهای آتی با سایر طرف‌های توافق به جز آمریکا گفت‌وگو می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۶۱۰

وزیر خارجه روسیه در نشست مشترک با وزیر خارجه ایران در مسکو با بیان اینکه روسیه و سایر طرف‌های برجام منافعی در این توافق دارند که باید از آن دفاع کنند، گفت: لازم است از هر تهدید جدیدی علیه رژیم منع اشاعه سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، «سرگئی لاورف» وزیر خارجه روسیه با همتای ایرانی خود در مسکو دیدار کرده و درباره توافق هسته ای بعد از خروج آمریکا از این توافق گفت و گو کردند.

«لاورف» در این دیدار گفت: لازم است از هر تهدید جدیدی علیه رژیم منع اشاعه سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: روسیه و دیگر کشورها منافع مشروعی در توافق هسته‌ای ایران دارند و باید با از آن دفاع کنند.

«لاورف» گفت: ما برنامه ارتباط با دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای به جز آمریکا که اعلام خروج کرده است را در روزهای آتی داریم.

«ظریف» هم در این دیدار گفت: توازن درون برجام در پی خروج آمریکا از این توافق چندجانبه تغییر کرده است. وی گفته ایران باید درباره راه‌های همکاری در فرمت 4+1 برجام مذاکره کند.

وی تاکید کرد: موضع روسیه برای ما انگیزشی است. من امیدوارم که بتوانیم مشورت‌ها را با شما در خصوص فرمت 4+1 برجام ادامه دهیم.

وزیر خارجه ایران گفت: متاسفانه قیام علیه قواعد بین‌المللی به یک عادت در دولت آمریکا تبدیل شده است. برجام بر اساس موازنه تعهدات بین طرف ایرانی و اروپایی و به ویژه آمریکا شکل گرفت و این موازنه بعد از خروج آمریکا از برجام تضعیف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز