خبرگزاری کار ایران

چرا به استانبول سفر کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۵۸۶

تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است. به دلیل وجود این موقعیت و شرایط تور استانبول، بسیار پرطرفدار است و استانبول یکی از پر گردشگرترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ استانبول یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد.

تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است. به دلیل وجود این موقعیت و شرایط تور استانبول، بسیار پرطرفدار است و استانبول یکی از پر گردشگرترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود.

این کلان‌شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال 2010 انتخاب شده‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به‌شمار می‌رود.

در آغاز که این شهر را در دههٔ 660 پیش از میلاد مسیح بنا کردند، بوزانتیون نامیدندش که به نظر می‌رسد از شخصی به نام بوزاس گرفته شده باشد.

پس از آنکه کنستانتین کبیر این شهر را به عنوان پایتخت جدید شرقی امپراطوری روم برگزید، شهر نزد مردم به کنستانتینوپل به معنای «شهر کنستانتین» معروف گشت.

اگرچه کنستانتین سعی کرد نام (Nea Roma) به معنای «رم جدید» را بر آن بگذارد، اما این نام نزد مردم مقبول نیفتاد و فراگیر نگشت. مسلمانان که از قدیم با رومیان مراوده داشتند، این شهر را قسطنطنیه یا قسطنطینیه نامیدند. نام دیگر شهر استانبول بود که از عبارت یونانی εἰς τὴν Πόλιν (با تلفظ ایستیم بولین) به معنای «به سوی شهر» گرفته شده بود.

در سال 1770 میلادی سلطان مصطفی سوم با ضرب سکه‌هایی که روی آن نام اسلامبول (اسلام‌شهر) نقش بسته بود، تلاش کرد این نام را فراگیر کند. در دورهٔ جمهوریت و از روز 28 مارس سال 1930 ادارهٔ پست ترکیه از تمامی کشورهای جهان خواست تا در مکاتبات خود از نام استانبول استفاده کنند.

چرا به استانبول سفر کنیم؟

آب و هوای استانبول

تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد، بارانی و برفی ویژگی آب و هوای استانبول است. میزان بارش سالیانه استانبول به‌طور میانگین 870 میلی‌متر است. میزان رطوبت نیز اغلب زیاد است.

به‌طور متوسط بیشترین درجه حرارت در طول ماه‌های مختلف زمستان بین 7 درجه سلسیوس و 9 درجه سلسیوس است. بارش برف در استانبول برای یک یا دو هفته در طول فصل زمستان عادی است؛ اما یکی از این بارش‌ها می‌تواند سنگین باشد. غالباً این بارش در بین ماه‌های دسامبر و مارس رخ می‌دهد.

در ماه‌های تابستان از ژوئن تا انتهای سپتامبر به‌طور میانگین درجه حرارت روزها از 28 سلسیوس شروع می‌شود. گرمترین ماه، ژوئیه با متوسط درجه حرارت 23.2 درجه سلسیوس و سردترین ماه، ژانویه با متوسط درجه حرارت 5.4 درجه سلسیوس است.

بالاترین درجه حرارت ثبت شده در استانبول 40.5 درجه سلسیوس در آگوست سال 2000 و پائین‌ترین درجه حرارت 16.1- درجه سلسیوس در فوریه سال 1927 بوده‌است.

این شهر تا حدودی بادخیز است و به‌طور متوسط سرعت باد حدود 17 کیلومتر در ساعت دارد. تابستان خشک‌ترین فصل است، هر چند تابستانها هم بارش باران وجود دارد. توصیه می‌شود قبل از رزرو و خرید بلیط استانبول، شرایط آب و هوایی منطقه را بررسی کنید و بعد اقدام به تایید آن کنید.

چرا به استانبول سفر کنیم؟

اطلاعات ضروری استانبول

استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز اقتصادی و فرهنگی آن است. نزدیکی ترکیه به ایران و تشابه فرهنگ‌ها باعث شده که این شهر یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری خارجی برای ایرانیان باشد. جالب است بدانید که شهرهای تبریز و اصفهان در ایران با استانبول خواهرخوانده هستند. تور استانبول یکی از پر فروش‌ترین تورها در ایران است و دلیل این اتفاق، موقیعت جغرافیایی، مذهب، فرهنگ و اقتصاد این شهر می‌باشد.

اختلاف ساعت با تهران یک ساعت و نیم عقب تر از تهران (1.30-). زبان رسمی: ترکی. واحد پول لیر ترکیه. نوع برق شهری 230 ولت/50 هرتز. کد کشور 90+. شماره‌های اضطراری 112. جهت رانندگی راست. فرودگاه بین المللی : فرودگاه بین المللی آتاتورک .

بهتر است کجا اقامت کنیم برای سهولت بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول

برای اینکه به برترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری استانبول به راحتی دسترسی داشته باشید، بهترین مکان برای اقامت منطقه‌ی شهر قدیم استانبول یا سلطان احمد است. در این منطقه با بیشتر جاذبه‌های تاریخی شهر فقط چند دقیقه پیاده فاصله دارید. مسجد آبی، کاخ توپ‌قاپی و ایاصوفیه کمتر از 5 دقیقه پیاده با هم فاصله دارند. هتل‌های زیادی در این منطقه وجود دارند که چشم‌اندازهای زیبایی از این جاذبه‌ها و تصاویر حیرت‌انگیزی از بسفر را به نمایش می‌گذارند.

برای رفتن به مناطق دیگر شهر هم مشکلی نخواهید داشت چون وسایل حمل و نقل عمومی در شهر به وفور وجود دارد. یکی دیگر از مکان‌های محبوب برای اقامت در استانبول، حوالی برج گالاتا و منطقه‌ و میدان تقسیم است. در ادامه با تعدادی از بهترین هتل‌ها و مراکز اقامتی استانبول آشنا می‌شویم که برای سر زدن به جاذبه‌های شهر، موقعیت مکانی مناسبی دارند.

چرا به استانبول سفر کنیم؟

مناطق دیدنی استانبول

استانبول یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین کلانشهرهای دنیا است؛ شهری که طی قرن‌های متمادی، تحت سلطه‌ی امپراطوری‌های متعدد قرار گرفته است و در مرز دو قاره‌ی آسیا و اروپا قرار دارد. این شهر در حدود سال 1000 میلادی پایه‌گذاری شده است. استانبول به خاطر گذشته‌ی پر فراز و نشیب و تاریخ پر تلاطمش، آثار تاریخی متعددی از دوران مختلف تاریخ دارد.

جاذبه‌های تاریخی این شهر به قدری دیدنی است که همه‌ی سلیقه‌ها را راضی می‌کند. این شهر زیبا، چهار جاذبه‌ی گردشگری مهم و مشهور دارد که عبارت‌اند از موزه‌ی ایاصوفیه، کاخ توپ‌کاپی، مسجد آبی و بازار بزرگ.

لاوه بر این چهار جاذبه‌ی اصلی و مهم، هزاران جاذبه‌ی تفریحی، تاریخی و طبیعی دیگر در استانبول وجود دارد که می‌توانید روزها برای تماشای آنها وقت بگذارید بدون اینکه خسته شوید. البته بیشتر جاذبه‌های این شهر، حوالی بخش تاریخی آن متمرکز شده‌اند اما در نواحی دورتر هم جاذبه‌هایی وجود دارد که برای سر زدن به آنها می‌توانید برنامه‌ریزی کنید.

چند نمونه دیگر از جاذبه‌های گردشگری استانبول به شرح ذیل است : بازیلیکا سیسترن (Basilica Cistern)، هیپودروم(Hippodrome)، موزه باستان شناسی استانبول، مسجد سلیمانیه، بازار ادویه، کاخ دلمه باغچه، کلیسا چورا، مسجد رستم پاشا، خیابان استقلال و میدان تقسیم .

خرید در استانبول

قرار گرفتن شهر استانبول در مسیر تجاری بین شرق و غرب، سبب شده که این شهر از زمان‌های دور، جای خوبی برای خرید و داد و ستد باشد. از اشیای عتیقه گرفته تا انواع فرش و زیورآلات و لباس، در استانبول با بهترین کیفیت به فروش می‌رسند.

فروشگاه‌های بسیار شیک، مراکز خرید متعدد، فروشگاه‌های برندهای معروف، بازارهای قدیمی، همه در گوشه و کنار این شهر قرار گرفته‌اند. چند نمونه از اقلامی که می‌توانیم در استانبول خریداری نماییم عبارتند از : فرش و گلیم، پارچه و ملحفه، جواهرات و طلا، اشیاء هنری و صنایع دستی، کفش‌های دست دوز، ظروف و اشیاء سرامیکی، خوراکی و ادویه .

چرا به استانبول سفر کنیم؟

هتل‌های لوکس و خاص در استانبول

این شهر با توجه به شرایط و موقعیتش دارای تعداد بی‌شماری هتل می باشد که هر نوع سلیقه را راضی نگه دارد و هرکس با توجه به بودجه و علایق خود، بهترین انتخاب را داشته باشد. لیست 10 هتل برتر و بسیار لوکس ترکیه به شرح ذیل است :

1.هتل رادیسون بلو سیسلی(Radisson Blu Sisli Hotel)

2.هتل آلکاوکلر کبان(Alkoclar Keban Hotel)

3.هتل پوینت بارباروس(Point Hotel Barbaros)

4.هتل هیلتون گاردن این استانبول گلدن هورن(Hilton Garden Inn Istanbul Golden Horn Turkey)

5.هتل مارمارا تقسیم(Hotel The Marmara Taksim)

6.هتل سنت رجیس استانبول(The St. Regis Istanbul)

7.هتل رنتا بوتیک(Renata Suites Boutique Hotel)

8.هتل رافلز استانبول(Raffles Istanbul)

9.هتل فور سیزن استانبول(Four Seasons Hotel Istanbu)

10.هتل شراتون گرند استانبول(Sheraton Grand Istanbul Atasehir)

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز