خبرگزاری کار ایران

انتقاد سلیمی نمین از اصولگرایان

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۵۴۰

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نباید از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام استفاده تبلیغاتی برای انتخابات آتی مجلس و ریاست‌جمهوری کرد چون این اتفاق به تأثیرگذاری بیشتر اقدام آمریکایی‌ها کمک می‌کند.

عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با نامه نیوز معتقد است: اینکه برخی اصولگرایان بگویند «حالا که آمریکا از برجام خارج شد، رئیس جمهور نباید سر بلند کند»، حرف غلطی است. امروز نیاز داریم رئیس‌جمهور گردنی افراشته در مقابل غرب داشته باشد بنابراین نباید دعواهای سیاسی خودمان را به این موضوع گره بزنیم.

گزیده این گفت‌وگو به شرح دیل است.

*در آرایش سیاسی کشور نخواهد داشت اما روی عوامل تأثیرگذار بر برخی جریانات تأثیر می‌گذارد. یعنی عواملی که به جریان‌های سیاسی جهت می‌دهند تا سلایق خودشان را اعمال می‌کنند. جریانی در کشور وجود دارد که اعتقاد چندانی به استفاده از الگوی بومی و ملی برای اداره جامعه ندارد. از ابتدای انقلاب نیز تأکید داشت که باید شرایط بهتر را در ذیل الگوگیری از بلوک غرب تجربه کرد لذا آنچه امروز هیأت حاکمه آمریکا انجام داد، این جریان را قدری منفعل می‌کند چون این جریان منسجم، تبلیغاتی و تشکیلاتی عملی می‌کند بنابراین تأثیرگذاری مشخصی بر سلایق مختلف سیاسی و دولت آقای روحانی دارد. البته دیدگاهش بر دولت احمدی نژاد تأثیر گذاشت. کسانی که در گوش اصلاح‌طلبان زمزمه می‌کنند و برخی اصولگرایان نیز از دیدگاه‌هایش تأثیر می‌گیرند. احمدی نژاد نیز از این نیروهای ارادتمند به غرب همچون مشایی تأثیری گرفت.

*اصلا نباید از تصمیم ترامپ استفاده تبلیغاتی برای انتخابات آتی مجلس و ریاست‌جمهوری کرد چون به تأثیرگذاری بیشتر اقدام آمریکایی‌ها کمک می‌کند. پس اصلا این بحث نباید مطرح شود. اگرچه برخی اصولگرایان که خیلی دقت نظر لازم را ندارند و تلاش می‌کنند از این قضیه استفاده کنند و بگویند «حالا که این اتفاق افتاد و آمریکا از برجام خارج شد، رئیس جمهور نباید سر بلند کند»، در حالی‌که این حرف غلط است. امروز نیاز داریم رئیس‌جمهور گردنی افراشته در مقابل غرب داشته باشد بنابراین نباید دعواهای سیاسی خودمان را به این موضوع گره بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز