خبرگزاری کار ایران

دورخیز قانون‌گذاران برای انتخاب رئیس جدید کاتالونیا

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۵۰۰

تحلیل‌گران هشدار داده‌اند که باوجود شکاف میان سیاستمداران و رای‌دهندگانی که می‌کوشند از اسپانیا جدا شوند، جاده پیش روی دولت کاتالونیا پر فراز و نشیب است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتظار می‌رود پارلمان کاتالونیا «کوئیم تورا» سیاستمدار تندروی طرفدار استقلال را اواخر امروز -دوشنبه- به‌عنوان رئیس این منطقه انتخاب کند.

این در حالی است که جدایی‌طلبان کاتالونیا می‌کوشند به وضعیت اضطراری حاکم بر این منطقه که سال گذشته توسط مادرید پیشنهاد شد، پایان دهند و پیشنهاد جدایی‌شان را تجدید کنند.

جاه‌طلبی تورا زمانی مسجل شد که حزب چپ تندروی «اتحاد مردم»‌ که از طرفداران جدایی است، اعلام کرد که در رای‌گیری پارلمان که قرار است امروز برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

  حزب اتحاد مردم اعلام کرده است که سد راه تشکیل دولت نخواهد شد.

با رای ندادن اعضای این حزب، تورا می‌تواند اکثریت را به‌دست آورد و رئیس منطقه کاتالونیا شود.

با این حال، تحلیل‌گران هشدار داده‌اند که باوجود شکاف میان سیاستمداران و رای‌دهندگانی که می‌کوشند از اسپانیا جدا شوند، جاده پیش روی دولت کاتالونیا پر فراز و نشیب است.

دولت اسپانیا برای برداشتن وضعیت اضطراری مقرر کرده که کاتالونیا باید حکومت منطقه‌ای جدید خود را تشکیل دهد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز