خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر اتریش با شهردار رشت مطرح شد:

پیشنهاد خواهر خواندگی رشت با یکی از شهرهای اتریش

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۳۱۴

شهردار رشت گفت: شرایط جغرافیایی و هم خوانی فرهنگی و نگاه های نزدیکی که بین شهر رشت و شهرهای اتریش بررسی شود و یکی از شهرهای اتریش برای عقد خواهر خواندگی معرفی شود.

به گزارش ایلنا از رشت، اشتفان شلتس سفیر اتریش در ایران و کریستف گراب مایر رایزن بازرگانی سفارت اتریش با مسعود نصرتی شهردار رشت دیدار و گفت و گو کردند .

مسعود نصرتی شهردار رشت اظهار داشت: این حضور در شهر رشت را ارزشمند و مغتنم می دانیم و خوشحال هستیم که ارتباط بین کشور ایران و اتریش در زمان های سخت و دشوار امتحان خود را پس می دهد.

وی تداوم این روابط را ارزشمند عنوان کرد و افزود: با توجه پیشینه ای که از ارتباط بین ایران و اتریش سراغ داریم من از حضور شما در شهر رشت استفاده می کنم و ۳ پیشنهاد را مطرح می کنم.

شهردار رشت تاکید کرد: امیدوارم که این پیشنهاد را گام به گام با همکاری وزارت امور خارجه و استانداری گیلان اجرایی کنیم .

وی با اشاره به طرح اجرایی زباله سوز و تراموا در رشت گفت: پیشنهادهایی از سوی شرکتهای اتریشی در این زمینه وجود دارد حضور جناب سفیر برای اجرایی شدن این نوع پیشنهادات فرصت خوبی است .

شهردار رشت افزود:در۶ ماه آینده اجلاسی با مشارکت دو آژانس بین المللی در رشت خواهیم داشت با توجه به حضور شهر رشت در شبکه شهر های خلاق و نیز با توجه به موضوعات دبیرخانه دائمی محیط زیست شهرهای جاده ابریشم در این اجلاس موضوعات به بحث و گفت و گو گذاشته می شود و امیدواریم مشارکت شما را در این حوزه داشته باشیم .
وی افزود: شرایط جغرافیایی و هم خوانی فرهنگی و نگاه های نزدیکی که بین شهر رشت و شهرهای اتریش بررسی شود و یکی از شهرهای اتریش برای عقد خواهر خواندگی معرفی شود.

شهردار رشت با اشاره به ظرفیتهای گردشگری این شهر تصریح کرد: امیدوارم این همکاری ها تداوم یابد و شاهد اجرای فعالیتهای مفید و مطلوب برای هر دو کشور باشیم.

لزوم تشکیل کارگروه های تخصصی برای تسریع فعالیتهای بین شهر رشت و سفارت اتریش

جلال الدین محمد شکریه نیز در این جلسه با بیان اینکه مقدم هیات اتریشی به استانی که مهد فرهنگ است را گرامی می داریم اظهار داشت: رشت دارای ظرفیتها و استعدادهای گردشگری و صنعتی است که می توان زمینه همکاری دو کشور را افزایش دهد.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده شورا در سازمان سرمایه گذاری شهرداری آمادگی هر نوع همکاری که برای ارتقای فعالیتهای دو کشور نیاز باشد را اعلام می کنم.

عضو شورای اسلامی رشت تاکید کرد : باید هر چه سریعتر کارگروه های تخصصی در این رابطه فعال شود و با توجه به حضو بنده در هیات رییسه اتاق اصناف ایران در این مجموعه نیز می توانیم هماهنگی و همکاری های لازم را داشته باشیم.

اشتفان شلتس سفیر اتریش در ایران نیز در این جلسه با تشکر از استقبال رسمی، صمیمانه و گرم شهرداری رشت اظهار داشت: از تاریخ یاد می گیریم که رشت همواره دروازه برای ورود اروپا بوده است و رشت نقطه ارتباطی بین دو کشور ما به حساب می آید.
 

وی با اشاره به جایگاه مدیریت علمی در شهر رشت تصریح کرد: اولین کتابخانه رسمی و بسیاری از اولین های دیگر در رشت نشان می دهد که نقاط ارتباطی زیادی بین ما وجود دارد و گیلان سومین استانی است که بعد از آغاز ماموریتم در ایران به همراه هیات همراه سفر می کنم .

وی در ادامه به پیشنهادات مطرح شده از سوی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در مورد برنامه های یونسکو و دیگر برنامه های مطرح شده وزارت خانه مربوطه حمایت از پیشنهادات را مورد بررسی قرار می دهد

 

وی با اشاره به صحبتهای مطرح شده در مورد ظرفیتهای گردشگری رشت افزود: گردشگری با کیفیت و منطبق با محیط زیست تضمین کننده اشتغال است و اتریش دارای چندین مدارس عالی در حوزه آموزش گردشگری است و برای همکاری های ساختارمند در این حوزه در خدمت شما خواهیم بود.

شلتس ادامه داد: در مورد پیشنهاد خواهر خواندگی با کمال میل این پیشنهاد شهر رشت را با خود به اتریش می برم تا شهر مناسبی را برای خواهر خواندگی به شما معرفی کنم .

وی با اشاره به برنامه های شهر خلاق رشت در حوزه خوراک گفت: یکی از موضوعات مهم اقتصادی تمرکز بروی تضمین امنیت مواد غذایی است و امیدوارم در حوزه های فرهنگی پیشنهادات شما را برای اجرای برنامه های فرهنگی دریافت کنیم تا با هم اقدامات موثری را انجام دهیم.

کریستف گراب مایر رایزن بازرگانی سفارت اتریش نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از اینکه پروژه های مشخصی برای همکاری مدنظر رشت است اظهار داشت: اگر طرفین به طور مستقیم شرایط را بررسی کنند امکان موفقیت پروژه ها بیشتر می شود با کمال میل اعلام می کنم برای تحقق این پروژه ها تمام حمایت بخش اقتصادی را تضمین کنم .

وی تاکید کرد: یک شهر با زیر ساخت قوی و خلاق تضمین کننده زندگی خوب برای شهروندان است و این چیزی است که در شهر رشت می بینیم .

رایزن بازرگانی سفارت اتریش گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی رشت و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم توجه به بعد تجاری در همکاری ها می تواند مدنظر باشد و در حوزه گردشگری تحقق ظرفیتها نیازمند خلاقیت دقیق است و پروژه های مدنظر این بخش معرفی تا رایزنی ها برای تحقق آنها انجام شوند.

فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در این جلسه اظهار داشت: امیداریم حضور هیات اتریشی در رشت برای دو کشور نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت افزود: لیست شهرهای خلاق اتریش برای بررسی و پی گیری در اختیار ما قرار گیرد تا برای آن برنامه تعریف شود.

قدیمی با اشاره به طرح تاسیس آکادمی خوراک محلی در رشت گفت: می توان برای گسترش دانش در این حوزه از تجارب دو کشور بهره برد.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با اشاره به برنامه های شهر خلاق رشت در پایتخت گفت: امضا تفاهم نامه با یکی از دانشگاه های اقتصادی کشور در حوزه اقتصاد حلال و نیز اجرای برنامه ای در آستانه ماه مبارک رمضان در کاخ سعد آباد در روز جهانی تقارب فرهنگ ها با حضور اژانس های بین المللی و سفرای کشورها که از شما نیز دعوت می شود در این مراسم حضور یابید و از این به بعد دعوت نامه های مرتبط برای برنامه های در بعد ملی ارسال می شود و خوشحال می شویم یک شب فرهنگی رشت را در سفارت اتریش در تهران برگزار کنیم .

قدیمی تاکید کرد: مجموعه این پتانسیل ها در مکاتبه ای که انجام می شود به سمع و نظرتان خواهد رسید امیدوارم برنامه عملیاتی برای اجرایی شدن این ظرفیت ها تدوین شود.
در پایان هدایایی از صنایع دستی شهر رشت و ثبت شده در یونسکو به هیات اتریشی اهدا شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز