خبرگزاری کار ایران

حمله صدها صهیونیست به مسجد الاقصی/ ۵۴ کشور جهان تظاهرات حمایت از قدس برگزار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۱۵۷

هماهنگ‌کننده گروه‌های فلسطینی در رام‌الله اعلام کرد که فردا در ۴۶ کشور جهان تظاهراتی در حمایت از قدس و به منظور کم‌اهمیت نشان دادن مراسم انتقال سفارت آمریکا به این شهر اشغالی، برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها یهودی شهرک‌نشین، امروز- یکشنبه- به صحن مسجدالاقصی حمله کرده و طبق اعلام اداره اوقاف اسلامی، این صهیونیست‌ها پرچم اسرائیل را در داخل این مکان مقدس برافراشته‌اند.

اداره اوقاف اسلامی تصریح کرد، این شهرک‌نشینان تندرو تحت حمایت کامل نیروهای پلیس وارد مسجدالاقصی شده و پرچم اسرائیل را در این مکان نصب کرده‌اند. 

«فراس الدبس» مسئول رسانه‌ای اداره اوقاف به خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که «شمار زیادی از نیروهای پلیس اسرائیل از صدها شهرک‌نشینی که به صحن مسجدالاقصی یورش بردند، محافظت می‌کردند.»

به گفته الدبس، بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین از طریق دروازه «المغاربه» وارد مسجدالاقصی شدند و احتمال افزایش شمار حمله‌کنندگان به این مکان وجود دارد.

این در حالی‌ است که قرار است فردا توطئه آمریکایی- صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس اشغالی کلید بخورد و آمریکا سفارت خود در قدس اشغالی را به صورت نمادین افتتاح کند.

فردا ۱۴ می روز «نکبت» نامیده می‌شود که طی آن، رژیم صهیونیستی هزاران فلسطینی را آواره و املاک سرزمین‌های آنها را غصب کرد.

«عصام ابوبکر» هماهنگ‌کننده گروه‌های فلسطینی در رام‌الله، اعلام کرده است که فردا در ۴۶ کشور جهان تظاهراتی در حمایت از فلسطین و به منظور «کم‌اهمیت نشان‌ دادن مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس» برگزار خواهد شد.

ابوبکر تصریح کرد، گروه‌های فلسطینی نیز در کرانه باختری و نوار غزه برای برگزاری تظاهرات گسترده در روز دوشنبه، یکپارچه شده‌اند.

تظاهرات «بازگشت» از ۳۰ ماه مارس گذشته آغاز شده و هر جمعه ده‌ها هزار فلسطینی در نزدیکی دیوار مرزی میان نوار غزه و اراضی اشغالی تجمع می‌کنند و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان را خواستار هستند.

در این میان، روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نوشت، ارتش و نیروهای پلیس اسرائیل حضورشان در قدس، کرانه باختری و در طول مرزهای نوار غزه را تقویت خواهند کرد و همچنین در داخل شهر قدس نیز هزاران سرباز، نیروی پلیس و نیروهای گارد مرزی مستقر خواهند شد.

به نوشته هاآرتص، ۱۱ گردان ارتش اسرائیل همچنین در امتداد مرزهای نوار غزه مستقر خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز