خبرگزاری کار ایران

تظاهرات شهروندان رومانی علیه دیکتاتوری و فساد دولت

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۰۵۶

معترضان که پرچم رومانی، اتحادیه اروپا و آمریکا را در دست داشتند، در برابر کاخ نخست‌وزیری در میدان «ویکتوری» تجمع کردند و خواستار استعفای نخست‌وزیر و دیگر مقام‌های عالی‌رتبه کشور شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، حدود پنج هزار نفر از شهروندان رومانی در یک تظاهرات ضددولتی در بخارست، پایتخت  این کشور شرکت کردند.

خبرگزاری «آگر» اعلام کرد، معترضان که پرچم رومانی، اتحادیه اروپا و آمریکا را در دست داشتند، در برابر کاخ نخست‌وزیری در میدان «ویکتوری» تجمع کردند و خواستار استعفای «ویکتوریا دانچیلا»، نخست‌وزیر این کشور، « کالین پوپسکو تاریچئانو»، رئیس مجلس سنا و «لیویو دراگنئا»، رئیس مجلس نمایندگان شدند. معترضان شعار «ما اروپا می‌خواهیم، نه دیکتاتوری» و «عدالت، نه فساد» را فریاد می‌زدند.

این تظاهرات در اعتراض به لایحه‌های اقتصادی دولت و اصلاحات اخیر در اجرای قانون به خیابان‌ها آمدند.

درگیری‌های کوچکی میان معترضان و نیروهای پلیس گزارش شده است.

این تظاهرات را چندین سازمان ترتیب دادند. سازمان‌دهندگان، در نامه‌ای سرگشاده که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مدعی شدند که ائتلاف حاکم نتوانسته وعده‌های انتخاباتی خود را تحقق بخشد.

تظاهراتی مشابه در دیگر شهرهای رومانی مانند تیمیسورا، سیبیو، براسوف، کلوج-ناپوکا، تارگو مورز و لاسی برگزار شد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز