خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار:

۱۴۰۰ بنگاه اقتصادی مشکل‌دار شناسایی شدند

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۰۵۵

کریم یاوری گفت: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و کارگاه‌های استانی مشکلات بنگاهای مشکل‌دار کم شده است.

به گزارش ایلنا، کریم یاوری (مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار .رفاه اجتماعی) گفت: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و کارگاه‌های استانی مشکلات بنگاه‌ها کم شده است.

وی گفت: مشکلات اقتصادی امر غیرطبیعی نیست. اما نیاز است تا با همکاری همه دستگاه‌ها این مشکلات برطرف شود.

یاوری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها گفت: ریاست این کارگروه‌ها به عهده استاندار است.

وی افزود: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و کارگاه‌های استانی، مدت‌زمان رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار کاهش‌ یافته است.

یاوری درباره آمار‌ منتشر شده مبنی بر شناسایی ۱۴۰۰ بنگاه اقتصادی مشکل‌دار گفت: در این خصوص کارگروه‌های رفع موانع تولید در سطح استانی و ملی تشکیل شده است تا مشکلات بنگاه‌های شناسایی شده در هر استان در سطوح ملی و استانی بررسی شود.

وی گفت: این مشکلات در دو قسمت درون سازمانی و برون سازمانی قابل بررسی است.

یاوری افزود: این بنگاه‌های اقتصادی عمدتاً با مشکلاتی از جمله سرمایه در گردش، تعویق در پرداخت حقوق کارگران، مشکل در فروش محصول، تجهیزات فرسوده و عدم توانایی رقابت در بازار مواجه هستند. به این مشکلات باید رکود، تحریم و قوانین دست و پا گیر را هم اضافه کرد.

 وی با اشاره به حمایت از نیروی کار هم گفت: توانمندسازی بنگاه‌ها در جهت صیانت از نیروی کار و پایداری از تولید و حمایت از کارآفرینان در دستور کار همیشگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و اقداماتی هم انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز