خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت فعالیت‌های دولتی برلوسکنی لغو شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۸۰۰

دادگاهی در شمال میلان که بر اجرای محکومیت‌ها نظارت می‌کند، طی حکمی اعلام کرد که یک سال از محکومیت شش ساله نخست‌وزیر پیشین ایتالیا می‌تواند به‌خاطر «رفتار خوب» برداشته شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک دیوان دادرسی در ایتالیا ممنوعیت «سیلویو برلوسکنی»، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا و رهبر کارکشته راست میانه مبنی بر تصدی سمت‌های دولتی را لغو کرد. این حکم بدان معنی است که او می‌تواند در انتخابات بعدی ایتالیا نامزد نخست‌وزیری شود. 

با این حال، شاید دیگر برای نخست‌وزیر پیشین ۸۱ ساله دیگر دیر شده باشد. او سه روز پیش دعای خیرش را روانه متحدان سیاسی‌اش کرد تا در پی نتایج ناامیدکننده انتخابات، بدون او تشکیل دولت دهند. 

برلوسکنی در سال ۲۰۱۳ به کلاه‌برداری مالیاتی متهم شد، امری که به اخراجش از مدارج بالای پارلمان و ممنوعیت از تصدی سمت‌های دولتی به مدت شش سال منجر شد. 

با این حال، امروز -شنبه- دادگاهی در شمال میلان که بر اجرای محکومیت‌ها نظارت می‌کند، طی حکمی اعلام کرد که یک سال از این مدت محکومیت می‌تواند به‌خاطر «رفتار خوب» برداشته شود. 

«فورزا ایتالیا» حزب مطلوب سیلویو برلوسکونی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دست آخر، پنج سال بی‌عدالتی به پایان رسید. برلوسکنی بار دیگر می‌تواند کاندیدا شود.»

برلوسکنی به‌شکلی فعال در کارزار انتخابات عمومی چهار مارس شرکت کرد و برای حزبش تبلیغ کرد. اما فورزا ایتالیا آن‌چنان که باید خوب پیش نرفت و موقعیت خود را فراکسیون راست میانه لیگ از دست داد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز