خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری ۱۴۰ سارق و زورگیر حرفه‌ای

کد خبر : ۶۱۹۵۳۸

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: 140 نفر از سارقان و زورگیران حرفه‌ای دستگیر شده که در قالب 32 باند اقدام به سرقت‌های پیچیده، مهم و مسلحانه می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران گفت: مرحله جدید طرح برخورد با سارقان، زورگیران گوشی قاپان، سارقان محموله، سارقان خودرو و لوازم خودرو، جاعلان، کلاهبرداران و محکومان متواری با دو ماه کار اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی پلیس آگاهی به ثمر نشست.

وی ادامه داد: در این طرح 140 نفر از سارقان و زورگیران حرفه‌ای دستگیر شده که در قالب 32 باند اقدام به سرقت‌های پیچیده، مهم و مسلحانه می‌کردند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه این عملیات در 48 ساعت گذشته انجام شده گفت: متاسفانه بیش از 58 درصد از افرادی که در این طرح دستیگری شده‌اند دارای سوابق متعدد کیفری بوده و برای چندمین بار است که دستگیر می‌شوند.

رحیمی در خصوص مهمترین باندها و گروه‌های سارقان که در این طرح دستگیر شده گفت: یک باند شش نفره که اقدام به سرقت خودرو و جعل سند در تهران و دیگر شهرستان‌ها می‌کردند دستگیر شده و اعضای این باند تاکنون به سرقت و سند نمره 73 دستگاه خودرو اعتراف کرده اند.

وی ادامه داد: باند شاخص دیگری که در این عملیات دستگیر شده، باند چهارنفره سرقت محموله‌های مهم در اطراف تهران بوده است که این باند با شناسایی‌ این محموله‌ها در اطراف تهران با عنوان مامور پلیس خود را معرفی کرده و با ضرب و شتم و رعب و وحشت اقدام به ربایش محموله می‌کردند. از این افراد نیز صد تخته فرش، 70 دستگاه ال سی دی کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: یک باند چهار نفره که شامل سارقان مسلح بودند نیز دستگیر شدند و این افراد پس از شناسایی قربانیان خود که در بازار ارز اقدام به خرید دلار می‌کردند با تعقیب آنها در محلی مناسب اقدام به خفت‌گیری و سرقت مسلحانه کرده و تاکنون به 10 مورد سرقت اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات این باند نیز این بوده است که افرادی را که در فضای مجازی اقدام به فروش وسیله می‌کردند شناسایی کرده و در تماس با آنها خود را به عنوان خریدار معرفی کرده و آنها را به نقطه‌ای از شهر برده و اقدام به سرقت مسلحانه می‌کردند. از این باند نیز یک قبضه سلاح جنگی کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به باند جاعلان اسناد و مدارک دولتی تصریح کرد: باند دیگری که در این عملیات دستگیر شدند جاعلان اسناد و مدارک دولتی بوده که این باند سه نفره تاکنون 1500 نوع مدرک دولتی و تحصیلی را جمع کرده و همچنین اقدام به جعل 300 مهر سازمان و ادارجات دولتی و خصوصی کرده بودند.

وی همچنین به دستگیری سارقان از اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت: دو سارق حرفه‌ای که از اتباع بیگانه و مسافران خارجی اقدام به سرقت می‌کردند دستگیر شدند. این خانم و آقا در ساعات پایانی شب گذشته دستگیر و از آنها مقادیری پول، ساعت و اموال باارزش مسافران کشف و ضبط شده است.  

وی ادامه داد: تاکنون 16 مورد شکایت از اتباع بیگانه به دلیل سرقت داشتیم که افرادی از چین، فرانسه و ... بودند. سارقان سوژه‌های خود را در محل‌های مختلف و در محیطی خارج از تور انتخاب کرده و اقدام به سرقت می‌کردند.

وی همچنین به کالاهای قاچاق کشف شده در این طرح اشاره کرد و گفت: در این طرح انواع کالای قاچاق که بیشتر آنها البسه زیر زنانه بود و ارزش ریالی بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان می‌شد کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به افراد دستگیر شده در مرحله قبلی این طرح اشاره کرد و گفت: در طرح قبلی سارقان به 2700 فقره سرقت اعتراف کرده و در همین رابطه 250 مالباخته شناسایی شدند که مقداری از اموال آنها که هنوز در اختیار سارقان بود به ایشان تحویل داده شده و مقادیر دیگری از اموال نیز توسط سارقان فروخته شده بود.

رئیس پلس تهران در خصوص بازار ارز نیز گفت: پلیس با تمام قدرت وظیفه خود را در خصوص بازار ارز انجام داده و بقیه موارد بر عهده بانک مرکزی است که هر چه سریعتر فکر عاجلی برای کاهش ارز انجام دهند اما باید بگویم دلالان در حال حاضر بر بازار ارز تاثیرگذار نیستند.

وی همنین در خصوص اجرای طرح ترافیک جدید که از روز گذشته آغاز شده است، گفت: اگر فردی بدون خرید طرح ترافیک وارد محدوده شود تا 48 ساعت فرصت دارد که نسبت به ثبت نام و خرید طرح اقدام کنند و پس از 48 ساعت اگر در محدوده طرح تردد کند جریمه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز