خبرگزاری کار ایران

ال‌کلاسیکو بدون تونل افتخار

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۴۹۵

روزنامه شرق در مطلبی به تحلیل بازی امشب بارسا و رئال پرداخته است. داستان تونل افتخار یکی از مهمترین نکته حاشیه‌ای دیدار امشب است که در این مطلب به آن اشاره شده است.

بارسا و رئال مادرید امشب ساعت 23:15 به وقت تهران برای دویست‌و‌سی‌وهشتمین بار در دیدارهای رسمی به مصاف هم می‌روند تا یکی دیگر از مهیج‌ترین رقابت‌های فوتبالی را رقم بزنند. بارسایی‌ها که یکی، دو هفته‌ای می‌شود قهرمانی‌شان در لالیگا مسجل شده، برای هدف دیگری پا به میدان می‌گذارند؛ آنها می‌خواهند در این فصل بدون اینکه شکستی خورده باشند، به قهرمانی برسند. اما در سوی دیگر مادریدی‌ها هم تمایل زیادی به خراب‌کردن این رکورد بارسا دارند. درست است که از سال 2008 تاکنون برای اولین‌بار است که ال‌کلاسیکو تأثیری در روند قهرمانی ندارد ولی شاگردان زیدان اصلا دلشان نمی‌خواهد بارسا یک رکورد جاودانه دیگر از خودش به جا بگذارد؛ هم‌تیمی‌های رونالدو علاوه بر این موضوع تمایل زیادی دارند با شکست‌دادن بارسایی‌ها انتقام شکست سنگین دیدار رفت را که در برنابئو رقم خورد و بارسا سه بر صفر برنده شد، هم بگیرند. از آنجا که بارسا با بردهایی که در سال‌های اخیر به دست آورده و فاصله‌اش با مادریدی‌ها در دیدارهای رودررو را کم کرده (95 برد برای رئال و 93 برد برای بارسا در دیدارهای رسمی)، شاگردان زیدان در تلاش هستند با برتری احتمالی در این دیدار دوباره کمی از رقیب سنتی فاصله بگیرند.

دوئل مسی و رونالدو

ال‌کلاسیکو امشب دوئلی دیگر بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، دو نفر از بهترین بازیکنان کنونی دنیا است؛ مسی با 25 گلی که در تاریخ ال‌کلاسیکوها زده رکورددار است و از این حیث بالاتر از اسطوره رئال مادرید یعنی آلفردو دی استفانو با 18 گل‌ زده‌اش در ال‌کلاسیکوها ایستاده است. اما کریس امشب این فرصت را دارد تا خودش را به دی استفانو برساند یا حتی از او عبور کند؛ ستاره پرتغالی رئال مادرید در تاریخ ال‌کلاسیکوها فعلا 17 گله و در رده‌بندی کلی در جایگاه سوم ایستاده است. البته باید به آمار گل‌های زده این فصل رونالدو در لالیگا هم اشاره شود؛ او که شروع خوبی نداشت، حالا خودش را 24 گله کرده و پشت سر مسی با 32 گلی که در لالیگا زده، در رتبه دوم ایستاده است. اما موضوع جذاب‌تر لوئیس سوارس اروگوئه‌ای با 23 گل زده است؛ اگر امشب کریس پایش به گل باز نشود و سوارس بتواند دروازه رقیب را باز کند، آن وقت معادلات در این عرصه هم به هم می‌خورد و سوارس جای رونالدو را می‌گیرد.

گل، گل و باز هم گل

درست است که در‌حال‌حاضر فاصله بارسلونا و رئال مادرید رده سومی در جدول رده‌بندی 15 امتیاز است ولی این موضوع دلیلی برای برتری مطلق بارسایی‌ها نیست؛ در تاریخ ال‌کلاسیکو، این بازی فارغ از جایگاه و شرایط دو تیم همواره جذاب و پرگل دنبال شده است. از سال 2000 و در مجموع 52 دیداری که بارسا و رئال مادرید در تورنمنت‌های مختلف به مصاف هم رفته‌‌اند، میانگین گل‌های زده در هر بازی 3.3 گل بوده است! جالب اینکه در این مدت دو تیم فقط یک بار به نتیجه تساوی بدون گل رضایت داده‌‌اند که مربوط به نوامبر 2002 است. البته با نگاهی به رقابت‌های همین فصل هم می‌شود امید داشت که بازی امشب هم پرگل از آب دربیاید؛ دو تیم با زدن 169 گل روی هم، حسابی برای رقبا خط و نشان کشیده‌اند؛ بارسا تا اینجا 87 و رئال مادرید 82 گل زده دارد.

معضلی به نام تونل افتخار

مهم‌ترین نکته حاشیه‌ای دیدار امشب هم مربوط به داستان تونل افتخار است. طبق سنتی قدیمی اگر تیمی زودتر از موعد قهرمان لیگ شود، توقع دارد بقیه تیم‌هایی که در ادامه راه روبه‌رویش قرار می‌گیرند، برایش تونل افتخار درست کنند؛ زیدان و راموس به عنوان سرمربی و کاپیتان رئال مادرید قویا گفته‌‌اند رئال مادرید برای بارسا تونل افتخار درست نمی‌کند و بارسایی‌ها هم این مورد را به خودشان گرفته‌اند. با‌این‌حال در یکی از جدیدترین اقدامات، روزنامه «موندودپورتیوو» چاپ کاتالونیا پیشنهاد داده بازیکنان هر دو تیم در کنار هم بایستند و تونل افتخاری برای آندرس اینیستا درست کنند؛ ستاره و کاپیتان بارسا که آخرین ال‌کلاسیکواش را برگزار می‌کند و بعد از اتمام رقابت‌های لیگ قرار است به فوتبال چین برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز