خبرگزاری کار ایران

محمود عباس هشدار داد:

قدم‌های سفت‌وسختی علیه اسرائیل و آمریکا برخواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۲۴۲

رئیس‌جمهوری تشکیلات خودگردان به صدها نماینده سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت که همچنان بعد از تصمیم برای انتقال سفارت واشنگتن بله قدس، هرگونه پیشنهاد را از جانب آمریکا برای توافق صلح میان اسرائیل و فلسطین رد می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «محمود عباس»، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین به سازمان آزادی‌بخش فلسطین که نخستین جلسه کامل خود را از دهه ۹۰ میلادی برگزار می‌کرد، گفت که بنا دارد «قدم‌هایی سخت» و نامعلوم علیه اسرائیل و ایالات متحده بردارد.

محمود عباس به صدها نماینده سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت که همچنان هرگونه پیشنهاد از جانب آمریکا برای توافق صلح میان اسرائیل و فلسطین را رد می‌کند. او دلیل این رویکرد خود را تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، در ماه دسامبر مبنی بر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت ایالات متحده در میانه ماه مه به این منطقه دانست. 

او به اعضای سازمان آزادی‌بخش فلسطین در افتتاحیه نشست چهارروزه‌شان در کرانه باختری گفت: «این کار کاملا غیرقابل‌قبول است. ما چنین توافقی را نخواهیم پذیرفت و قبول نخواهیم کرد که ایالات متحده نقش کدخدا را ایفا کند.»

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، گفته بود که فلسطینیان باید از اعتراض دست بردارند و پیشنهاد دولت ترامپ را بپذیرند.

محمود عباس به‌طور مستقیم اشاره‌ای به این گزارش‌ها نکرد، اما عنوان کرد که مطمئن است که عربستان سعودی از مواضع فلسطینیان حمایت می‌کند. او به نمایندگان گفت: «ما شایعه‌های زیادی می‌شنویم. باورشان نکنید.»

محمود عباس ۸۳ ساله هشدار داد که ممکن است «در آینده نزدیک قدم‌های سفت‌وسختی در روابط‌مان با اسرائیل و آمریکایی‌ها» برداریم. او جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه نداد، اما گفت که این قدم‌ها مهم و دور از دسترس هستند.

عباس در ادامه به دیدگاه‌هایش درباره تاریخ پرداخت و شکل‌گیری رژیم صهیونیستی را پروژه استعماری اروپا دانست. انتظار می‌رود که این اظهارات واکنش‌هایی را در اسرائیل به دنبال داشته باشد. 

عباس گفت: «حقیقت این است که شکل‌گیری این کشور پروژه‌ای استعماری است که قدرت‌های خارجی در منطقه راه انداخته‌اند. اما این به معنای از میان ریشه‌کن کردن آن‌ها نیست. باید براساس راه‌حلی میان دو کشور با آن‌ها همزیستی کنیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز