خبرگزاری کار ایران

قطعنامه همایش اتحادیه زنان کارگر به‌مناسبت روز جهانی کارگر

کد خبر : ۶۱۷۴۸۲

در پایان مراسم تجلیل از زنان کارگر در سالن 17شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قطعنامه اتحادیه زنان کارگر به‌مناسبت روز جهانی کارگر صادر شد.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تجلیل از زنان کارگر؛ روز گذشته با حضور علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، شهیندخت مولاوردی (دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی)، معصومه ابتکار (معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده)، فاطمه ذوالقدر و علیرضا محجوب (نمایندگان مجلس شورای اسلامی) و بانوان کارگر و کارآفرین در وزارت کار برگزار شد.

این مراسم به‌ همت اتحادیه زنان کارگر در سالن 17شهریور وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزارشد و در آن از 12 نفر از زنان کارگر نمونه تجلیل شد. اسامی آنان بدین شرح است: زینب نوروزی، سحر پوری‌نژاد، زهرا ایزدی، مهناز خداوردی‌زاده، مریم مکفی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دیبا، معصومه بهرامیان، افسانه فرهادی، رفعت‌‌‌‌‌‌‌‌‌الملوک وحیدی، شهربانو عابدی، عفت غلامی، مریم سنجری و مریم عربی شیرازی.

در پایان مراسم قطعنامه‌ای صادر گشت که به شرح زیر می‌آید:

ای پیامبر چنانکه با مردان بیعت می‌کنی با زنان هم بیعت کن

با حمد و سپاس پروردگار متعال و تایید و تاکید بر حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روز جهانی کارگر و فرارسیدن نیمه شعبان میلاد منجی عالم بشریت و روز معلم، بر تمامی تلاشگران عرصه کار و تولید، به ویژه زنان کارگر تهنیت باد.

ما زنان کارگر ایرانی، ضمن تقاضای بذل توجه و دقت نظر خداپسندانه وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای دکتر ربیعی و همچنین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دلسوزان صدیق جامعه کارگری و با عنایت به موارد ذیل خواهان اصلاح قوانین تبعیض‌آمیز و اجرای کامل قوانین کار و اتخاذ رویه‌های توام با حفظ احترام و رعایت کرامت انسانی هستیم:

جلوگیری از اخراج بی‌رویه زنان کارگر

ایجاد امنیت شغلی برای تمام کارگران به ویژه زنان در تمام مراحل کار

ایجاد فرصت‌های شغلی مورد نیاز زنان سرپرست خانوار

تلاش برای ادامه حیات کارگر ایرانی با حمایت از تولید کالای ایرانی

ایجاد فرصت‌های تحصیلی و معیشتی برای کودکان کار

آموزش حقوق شهروندی و تشکیلاتی در خانه کارگر برای آحاد جامعه

اجرای مجدد قانون بازنشستگی زنان با 10 سال سابقه کار و 55 سال سن و برخورداری از مزایا و حداقل حقوق معین شده قانون کار

پشتیبانی و حمایت از کارگران و تلاشگران عرصه کار و تولید

حفاظت از منافع سازمان تامین اجتماعی

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و از کار افتادگان

در پایان از تمام کارگران و تلاشگران، اعم از جامعه کار و تولید، پرستاران، خدمات، اصناف و خدمتگزاران دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌‌نماییم و از خداوند منان و قهار سربلندی کشور عزیزمان ایران و استیفای هر چه عادلانه‌تر حقوق جامعه کارگری را مسئلت داریم.

و من الله توفیق

اتحایه سراسری زنان کارگر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز