خبرگزاری کار ایران

به دلیل قدس اشغالی؛

رئیس‌جمهور رومانی استعفای نخست‌وزیر را خواستار شد

کد خبر : ۶۱۶۸۸۲

رئیس‌جمهوری رومانی از نخست‌وزیر این کشور خواست درخصوص موضع‌گیری خودسرانه در ارتباط با قدس اشغالی، استعفا دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز، «کلاوس یوهانیس» رئیس‌جمهوری رومانی، امروز- جمعه- از «ویوریکا دانیسلا» نخست‌وزیر خواست استعفا دهد؛ چرا که وی برای فعالیت در این سمj مناسب نیست.

حدود سه ماه است که دانیسلا پست نخست‌وزیری رومانی را بر عهده گرفته است ولی رئیس‌جمهوری این کشور می‌گوید که وی برای این سمت مناسب نیست؛ چرا که نخست‌وزیر طرح یک‌جانبه کابینه‌اش درباره انتقال سفارت این کشور از تل‌‌آویو به قدس را به اطلاع یوهانیس نرسانده است.

رئیس‌جمهوری رومانی مسئول سیاست خارجی دولت و تصمیم‌گیرنده نهایی درباره انتقال سفارت است ولی او اختیار کنار زدن نخست‌وزیر را ندارد.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهوری رومانی از نخست‌وزیر برای حضور در نشستی دعوت کرده‏‎، ولی او در آن نشست حاضر نشد.

رئیس‌جمهور رومانی، اخیرا گفته تا زمانی‌که اسرائیل و فلسطین درباره وضعیت قدس به توافق نرسند، هیچ کشوری در اتحادیه اروپا سفارتش را از تل‌آویو به قدس منتقل نمی‌کند.

یوهانیس تاکید کرده که طرف‌های ثالث حق اظهانظر درباره چگونگی تقسیم‌بندی قدس را ندارند.

در دسامبر ۲۰۱۷، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم خودش را درباره به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به قدس اعلام کرد که باعث خشم گسترده جهانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز