خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران:

شرکت های صادرکننده ارس در سطح یک گمرکی قرار می گیرند

کد خبر : ۶۱۶۸۴۷

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی اقتصاد کشور با مسئولان استان آذربایجان شرقی و سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: به منظور تسهیل در صادرات از منطقه آزاد ارس، شرکت های صادرکننده ارس در سطح یک گمرکی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، فرود عسگری با اعلام این خبر گفت: شرکت های صادرکننده منطقه آزاد ارس در سطح یک گمرکی کشور قرار می گیرند تا بدون تشریفات کارشناسی بتوانند محصولات تولید خود را صادر کنند. 

وی تصریح کرد: این موضوع شامل دستگاه های صنعتی شرکت های صادرکننده نیز می شود و این شرکت ها می توانند دستگاه های خود  را بدون تشریفات معمول برای تعمیر و تکمیل به کشورهای دیگر منتقل کنند. 

عسگری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هم اکنون سامانه جامع گمرکی در منطقه آزاد ارس دایر شده است و وحدت رویه در تمام گمرکات کشور از جمله گمرک های مستقر در مناطق آزاد می تواند به بهبود وضعیت صادرات و واردات مواد اولیه کمک کند. 

وی تاکید کرد:  نظرات فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس و مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس در زمینه مشکلات گمرکی جمع بندی شده و در جلسات آتی به این موارد رسیدگی خواهد شد. 

  در نشست اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجان شرقی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد، روسای سازمان های بورس و اوراق بهادار، امور مالیاتی کشور، گمرک کل ایران، صندوق توسعه ملی، معاون رئیس امور مالیاتی، مسئول سرمایه گذاری‌های خارجی کشور، مدیران عامل بانک‌های ملی و سپه و معاونان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزادارس، امام جمعه و مسئولان شهرستان جلفا و 25نفر از سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس حضور داشتند که در این نشست 4ساعته سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس مشکلات و موانع موجود را با هیات اقتصادی در میان گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز