خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد تشکیل کمیته حمایت از حقوق شهروندی در شورا

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۸۴۶

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نیاز داریم در شهری مانند تهران آرامش برقرار کنیم، گفت: در این راستا پیشنهاد می‌کنم؛ شورا کمیته‌ای در راستای حمایت از حقوق شهروندی تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به انتشار فیلم ضرب و جرح یک شهروند توسط مامور پلیس گفت: من نگران هستم و شورای شهر هم در این زمینه دارای وظیفه‌ای است، چراکه باید ارتباطی موثر و تعاملی نهادینه برای ایجاد امنیت پایدار وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم چیزی به اسم پلیس امنیت اخلاقی داشته باشیم. اخلاق پلیسی نیست و نباید اخلاق را امنیتی کرد و همه چیز را بر گردن پلیس انداخت.

وی با بیان اینکه نکته مهم این است که پلیس پس از این ماجرا از مردم عذرخواهی کرد، افزود: نباید افراد به هر شیوه‌ای عمل کرده و خود را مختار بدانند. من به طور ویژه از سخنگوی نیروی انتظامی تشکر می‌کنم، چراکه فردی که این کار را کرده بود تعلیق شد اما من در حوزه عمل نگرانی‌هایی دارم.

مسجدجامعی با اشاره به حضور پلیس امنیت اخلاقی در پارک شهر افزود: ضرورت وجود پلیس امنیت اخلاقی در پارک شهر چیست؟ برای من جای سوال دارد که چطور با پارک‌ها هماهنگ شده که آنها در پارک حضور یابند. اگر اینطور ادامه یابد در آینده در نمایشگاه کتاب و جشنواره فیلم فجر هم پلیس حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما نیاز داریم در شهری مانند تهران آرامش برقرار کنیم پیشنهاد داد: در این راستا پیشنهاد می‌کنم شورا کمیته‌ای در راستای حمایت از حقوق شهروندی تشکیل دهد.

مسجدجامعی در ابتدای تذکر خود همچنین پیشنهاد داد: انتخاب شهردار به تعویق بیفتد چراکه 28 گزینه معرفی شده است. این پیشنهاد توسط محسن هاشمی رئیس شورای شهر رد شده و گفت این فرآیند در جلسه هم‌اندیشی به تصویب رسیده و به مردم اعلام شده است.

همچنین ناهید خداکرمی در تذکر پیش از دستور خود به انتشار ویدئوی ضرب‌و شتم دختر جوان توسط گشت ارشاد اشاره کرد و گفت: در بخشی از این ویدئو شاهد بودیم که دختر جوان فریاد می‌زد شما زندگی ما را نابود کردید. این جمله بسیار تکان‌دهنده بود.

خداکرمی با تاکید بر اینکه نگاه به زنان باید در جامعه تغییر کند، ادامه داد: امروز شاهد هستیم زنان در عرصه‌های مختلف علمی حضور دارند امروز زنان جزو اقشار فرهیخته جامعه هستند و مدیران کشور باید به این مساله توجه کنند.

وی ادامه داد: از کلیه نهادها تقاضا می‌کنم خواسته‌های زنان را به رسمیت شناخته و در برخورد با زنان بازنگری شود چراکه امید با ایجاد فضای امنیتی و نظامی شکل نمی‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز