خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی؛

پرداخت پول گندمکاران از دو روز آینده

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۲۱۱

از ابتدای فصل برداشت تاکنون 40 تا 50هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده‌ و طی یک تا دو روز آینده پول گندمکاران پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، عبدالمهدی بخشنده (معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی) گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 40 تا 50 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده‌است و پرداخت پول آنها از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود. براساس تصویب شورای اقتصاد هر کیلوگرم گندم همچون سال گذشته با نرخ ١٣٠٠ تومان خریداری می‌شود.

وی تصریح کرد: نرخ‌های خرید تضمینی با تصویب شورای اقتصاد ابلاغ و قابلیت اجرایی دارد و وزارت جهادکشاورزی به طور مستمر موضوع اعلام نرخ خرید تضمینی سایر محصولات کشاورزی را از شورای اقتصاد پیگیر است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت: با تک‌نرخی شدن نرخ ارز با دلار 4200 تومانی وزیر جهادکشاورزی به رییس جمهوری پیشنهاد داد نهاده‌های بخش کشاورزی شامل ذرت، کنجاله سویا و سایر نهاده‌های تولید این بخش از افزایش قیمت متاثر نشود و در نتیجه قیمت تمام‌شده کالا و خدمات به این بخش افزایش پیدا نکند.

وی افزود: عمده واردات ما برای بخش دام و طیور، ذرت، کنجاله سویا و جو است. بنابراین واردکنندگان بخش کشاورزی با دلار ٤٢٠٠ تومان واردات انجام می‌دهند اما با تمهیدات دولت بلافاصله مابه‌التفاوت ٤٠٠ تومانی ناشی از نظام تک نرخی شدن ارز به صورت یارانه بازگردانده می‌شود.

بخشنده اظهار داشت: برای کود و سم و سایر اقلام اگر بتوانیم با تمهیداتی که دولت برای بخش کشاورزی درنظر گرفته (با نرخ ارز ٣٨٠٠ تومان) واردات انجام دهیم، قیمت تمام‌شده تولیدکنندگان تغییری نخواهد یافت.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی در پایان، گفت: برای یارانه نرخ ارز برنج و گندم و عمده نهاده‌های تولید، در حال رایزنی جزئیات هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز