خبرگزاری کار ایران

معرفی محصولات جدید کارگزاری صندوق بازنشستگی در نمایشگاه بانک، بیمه و بورس

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۱۱۴

وحید حسن‌پور در مورد نوسانات اخیر بازار ارز گفت: بازار سرمایه در ارتباط تنگاتنگ با متغیرهای کلان اقتصادی مانند نرخ ارز دارد. برای نمونه تلاطم‌های اخیر بازار ارز توانسته بورس کالا و اوراق بهادار را تحت تاثیر قرار دهد.

وحید حسن‌پور (مدیرعامل کارگزاری صندوق بازنشستگی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بیمه و بورس گفت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت عمومی جامعه از طریق برگزاری همین نمایشگاه‌هاست که در سال‌های اخیر توانسته دستاوردهای مهمی مانند ترویج فین‌تک‌ها در تحول آینده بازار سرمایه داشته باشد، به ویژه آنکه به نوعی ما در حال گذار و دگرگونی در بازار سرمایه هستیم.

وی درباره ارایه محصولات جدید کارگزاری صندوق بازنشستگی در نمایشگاه امسال، گفت: ما در این نمایشگاه ۲ محصول جدید ارایه می‌کنیم. اولین مورد آن مربوط به سامانه معاملات اختصاصی کارگزاری است که سرویس‌های مختلفی را برای مشتریان ارایه می‌دهد.

وی ادامه داد: صندوق بازارگردانی ارزش‌آفرین دومین محصول جدید ما هست که متعلق به هلدینگ‌های صندوق است و به عنوان راهکار تامین نقدینگی سهام زیرمجموعه‌‌های صندوق بازنشستگی کشور و مدیریت آن در بازار سرمایه ایفای نقش می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر ۵ شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی یعنی پتروشیمی جم، بیمه ملت، کفش ملی، کشتیرانی جمهوری اسلامی و کشتیرانی دریای خزر در این صندوق به صورت الگوریتمی بازار گردانی می‌شوند.

حسن‌پور در مورد نقش بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه نشات گرفته از شرایط اقتصادی کشور است که زیرساخت‌های موجود در بازار سرمایه می‌تواند به کمتر شدن مشکلات اقتصادی و بهبود شرایط بنگاه‌ها از طریق ابزاری مانند سازمان بورس با بهبود شرایط معاملات کمک شایانی کند.

  وی در مورد نوسانات اخیر بازار ارز گفت: بازار سرمایه در ارتباط تنگاتنگ با متغیرهای کلان اقتصادی مانند نرخ ارز دارد. برای نمونه تلاطم‌های اخیر بازار ارز توانسته بورس کالا و اوراق بهادار را تحت تاثیر قرار دهد.

حسن‌پور گفت: نوسانات اخیر ارز و سکه توانست حجم معاملات آتی را افزایش دهد که با همکاری بورس کالا توانستیم ریسک‌های ناشی از آن را پوشش دهیم.  

وی در مورد عنوان سال گفت: باتوجه به شرایط تحریمی اقتصادی کشور حمایت از کالای ایرانی می‌تواند نقش بسیار مهمی در سودآوری شرکت‌های ایرانی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز