خبرگزاری کار ایران

استعفای معاون پنس ۲ روز پس از انتصابش

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۶۶۱

گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از معاونان جدید شورای امنیت ملی آمریکا ۲ روز پس از انتصابش به این سمت از سمت خود استعفا داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یکی از معاونان «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته -یکشنبه- از شورای امنیت ملی این کشور  آن هم درست ۲ روز پس از آن‌که به این سمت انتخاب شده بود، استعفا داد. به گفته یک مقام رسمی در کاخ سفید، این استعفا پس از افشای رسانه‌ای مشاجره پشت پرده در کاخ سفید انجام گرفت. 

انتصاب «جون لرنر» معاون ارشد «نیکی هیلی»، سفیر آمریکا در سازمان ملل، در تیم مایک پنس یکی از کوتاه‌مدت‌ترین جابجایی‌های کارکنان در تاریخ کاخ سفید بود که به آشفتگی و کشمکش‌های درونی و تغییر دائمی کارکنانش شهره است. این نخستین‌باری است که معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، که سخت تلاش دارد از آشوب دور باشد، درگیر این مسائل می‌شود. 

دفتر پنس روز جمعه اعلام کرد که جون لرنر قرار است مشاور ارشد مایک پنس در مسائل خارجی باشد. شامگاه یکشنبه، دفتر معاون رئیس‌جمهوری اعلام کرد که لرنر از کار خود استعفا داده است. 

داستان از روز جمعه شروع شد، زمانی‌که پنس و کارکنان ارشدش در سفری هوایی و هشت‌ساعته به پرو بودند تا در اجلاس کشورهای قاره آمریکا شرکت کنند. 

به گفته یک مقام رسمی کاخ سفید، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا، پس از آن‌که شنید لرنر یک «ترامپ هرگز» بوده ناراحت شد، اصطلاحی که در توصیف آن دسته جمهوری‌خواهان به کار می‌رود که ضد ترامپ هستند. این اطلاعات البته به غلط به ترامپ داده شده بود. 

 لرنر از «مارکو روبیو»، سناتور جمهوری‌خواه، در کارزار اولیه‌اش برای نامزدی حزب، پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، حمایت کرده بود. 

به گفته یک مقام رسمی، پنس به ترامپ تلفن کرد و از تنش‌ها کاست. اما این ماجرا روز یکشنبه در پایگاه خبری آکسیوس منتشر و علنی شد. بر اساس این گزارش، ترامپ ابتدا به «جان کلی»، رئیس کارکنانش، گفت که انتصاب لرنر را لغو کند و پرسید که چرا پنس چنین کسی را انتخاب کرده است. 

به گفته مقام رسمی کاخ سفید، شامگاه یکشنبه لرنر پیشنهاد کرد که «برای کاستن از اختلاف‌ها و درگیری‌های داخلی» از سمتش استعفا دهد و پنس تصمیم گرفت که این بهترین گزینه است.

به گفته این مقام رسمی، لرنر به کار برای نیکی هیلی ادامه خواهد داد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز