خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی سازمان سنجش به ایلنا خبر داد؛

نتایج اولیه آزمون دکتری فردا اعلام می‌شود/رقابت میان ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۲۵۱

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در روز دوشنبه 27 فروردین ماه خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، به تشریح آمار داوطلبان کنکور دکتری پرداخت و اظهار داشت: برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۷۲۳ نفر معادل ۴۲.۹۱ درصد زن و تعداد ۱۳۳ هزار و ۹۸۳ نفر معادل ۵۷.۰۹ درصد مرد بودند.

وی آمار داوطلبان به تفکیک رشته ها و گروه ها را اعلام کرد و گفت: از تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب، تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۱ هزار و ۴۰۳ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۴۳ هزار و ۶۵۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۴ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، تعداد ۱۲ هزار و ۶۲۳ نفر در گروه هنر، تعداد ۲ هزار و ۲۸۷ نفر در گروه دامپزشکی و تعداد ۵ هزار و ۳۴۵ نفر در گروه زبان ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: از تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۴۶ هزار و ۸۸۵ نفر غایب بودند. به عبارت دیگر ۸۰.۰۲ درصد در جلسه آزمون حاضر و ۱۹.۹۸ درصد آنان غایب بودند. همچنین از تعداد حاضران در جلسه آزمون تعداد ۸۱ هزار و ۶۵۹ نفر معادل ۴۳.۴۸ درصد زن و تعداد ۱۰۶ هزار و ۱۶۲ نفر معادل ۵۶.۵۲ درصد مرد هستند.

توکلی با اعلام اینکه نتایج اولیه آزمون دکتری فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: داوطلبان واجد شرایط از نیمه اول اردیبهشت ماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: بر اساس ضوابط و شرایط اعلام شده از سوی دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد، داوطلبانی که علاقه‌مند به انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت این دانشگاه و برابر مقررات مشخص شده نسبت به انتخاب رشته‌محل‌های مشخص‌شده اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز