خبرگزاری کار ایران

هفت سال هزینه بیهوده

سرمایه گذاری 750 میلیون یورویی بارسلونا و تنها یک قهرمانی در اروپا!

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۶۷۸

باشگاه بارسلونا طی سال‌های اخیر با توجه به خریدهای پر سر و صدایی که داشته در فتح لیگ قهرمانان اروپا موفق عمل نکرده است.

به گزارش ایلنا، نگاهی به عملکرد کاتالان‌ها نشان می‌دهد آنها با صرف حدود 750 میلیون یورو در بازار نقل و انتقالات طی هفت سال اخیر تنها یک بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا بوده‌اند. به همراه ارنستو والورده آنها به هفتمین قهرمانی در لالیگا طی 10 سال اخیر دست پیدا می‌کنند اما آبی اناری‌ها نیاز دارند نحوه عملکردشان در اروپا را بررسی کنند.

آخرین موفقیت بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا به سال 2015 برمی‌گردد جایی که آنها در اوج درخشش مثلث مسی، نیمار و سوارز بیانکونری را تسلیم کردند. بارسلونا پیش از آن سال 2009 و 2011 فاتح لیگ قهرمانان شده بود. حذف بارسلونا مقابل رم ششمین ناکامی آنها در مرحله یک چهارم نهایی بود.

پس از قهرمانی هفت سال پیش بارسلونا به همراه پپ گواردیولا، با 60 میلیون یورو سسک فابرگاس و الکسیس سانچز و همچنین با 33 میلیون یورو الکس سانگ و جوردی آلبا جذب شدند. خرید نیمار در سال 2013 برای بارسلونا با توجه به محدودیت‌های فیفا حدود 109 میلیون یورو آب خورد و آنها همچنین 165 میلیون برای خرید هفت بازیکن از جمله ترشتگن، سوارز و راکیتیچ پرداخت کردند.

سرمایه گذاری 750 میلیون یورویی بارسلونا و تنها یک قهرمانی در اروپا!

عدم موفقیت بارسلونا طی این سال‌ها توسط لوئیز انریکه در سال 2015 به پایان رسید و بخشی از هزینه‌های کلان آبی اناری‌ها ثمر بخش بود. خریداری الکس ویدال و آردا توران هم 52 میلیون یورو برای بارسا هزینه داشت. دینینه، آلکاسر، اومتیتی و آندره گومز چهار بازیکنی هستند که باشگاه اسپانیایی مجبور شد برای در اختیار داشتن آنها حدود 123 میلیون هزینه کند.

این پول‌ها با وجود خروج ناگهانی نیمار و رقم نجومی قراردادش کاهش نیافت و بخش عمده‌ای از این قرارداد برای جذب عثمان دمبله خرج شد. بنابراین کاتالان‌ها طی هفت سال اخیر با صرف نظر از کوتینیو 120 میلیونی که در لیگ قهرمانان برای بارسلونا بازی نکرد؛ رو هم رفته 743 میلیون یورو از خزانه باشگاه برای موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا هزینه کرده‌اند.

منبع: مارکا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز