خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

دیدار وزیر علوم با خانواده شهیدان علیمحمدی و شهریاری

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۶۵۷

وزیر علوم همراه جمعی از مسئولان این وزارتخانه با حضور در منزل شهیدان مسعود علیمحمدی و مجید شهریاری، شهدای عرصه جهاد علمی کشور ، با خانواده آنان دیدار و گفت‌وگو کرد و یاد و نام آنها را گرامی داشت.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی با گرامیداشت یاد و خاطره و تکریم و تجلیل از شهدای عرصه جهاد علمی کشورمان اظهار داشت: توسعه و پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف مدیون و مرهون خون شهدا و ایثار گران است.

وی با اشاره به سخت کوشی و پر تلاش بودن استادان شهید عرصه جهاد علمی گفت: افتخار جامعه علمی و دانشگاهی کشور به استادان شهید است و همواره باید راه و روش و منش آنها را سرلوحه فعالیت و حرکت خود قرار دهیم.

غلامی افزود: شهدای عرصه جهاد علمی از نیروهای کیفی، شاخص و تاثیرگذار کشور محسوب می شدند؛ به طوری که خدمات ارزشمند این عزیزان در اعتلای علمی و نوآوری جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون به بار نشسته است.

وی به بازدید خود از دستاوردهای هسته ای کشور با حضور ریاست محترم جمهوری در روز ملی فناوری هسته‌ای (۲۰ فروردین‌ماه) اشاره کرد و گفت: به همت دانشمندان کشور، شهدا و ایستادگی همکاران این شهدای بزرگوار، بسیاری از پروژه های علمی این حوزه در بخش های مختلف از جمله هسته ای، سلامت و پزشکی و... نتیجه داده و به بار نشسته است.

غلامی در بخش پایانی سخنان خود ابراز امیدواری کرد با دعای خیر مردم و به خصوص دعای خیر خانواده های معظم و معزز شهدا و ایثارگران، شرایط و فضایی به وجود آید که مجموعه های علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری کشور بتوانند به اهداف والای خود دست یابند.

در این دیدارها که به صورت جداگانه و در منزل این دو شهید بزرگوار برگزار شد، همسر و فرزندان شهیدان علیمحمدی و شهریاری مسائل و دیدگاه های خود را در زمینه های مختلف به ویژه عرصه علم و فناوری با وزیر علوم در میان گذاشتند و در پایان نیز لوح تجلیل و سپاس از خانواده این شهیدان از سوی وزیر علوم به آنان اهدا شد.

در دیدار وزیر علوم با خانواده شهید علیمحمدی، مسعود شمس‌بخش مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی و نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، دکتر غلامی را همراهی می کردند.

همچنین در دیدار وزیر علوم با خانواده شهید شهریاری نیز دکتر شمس بخش، دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دکتر صدوق، رئیس دانشگاه شهید بهشتی حضور داشتند. مجید شهریاری متولد ۱۳۴۵ در زنجان، عضو هیئت علمی و استاد فیزیک هسته ای دانشگاه شهید بهشتی بود که در تاریخ ۸ آذر ماه ۱۳۸۹ در یک اقدام تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همچنین مسعود علیمحمدی متولد ۱۳۳۸ در تهران (کن)، عضو هیئت علمی و استاد فیزیک دانشگاه تهران بود که در بامداد ۲۲ دی ۱۳۸۸ و در سن ۵۰ سالگی، به هنگام خروج از منزلش در یک اقدام تروریستی و بر اثر انفجار بمب، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز