خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

در حال رایزنی برای ادامه حمایت از کردهای سوریه هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۵۵۸

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که نظامیان این کشور در حال رایزنی با شبه‌نظامیان کرد و برخی طرف‌ها در سوریه برای حل و فصل مسائل مربوط به حمایت واشنگتن از آنها در مرحله بعد از خروج ایالات متحده از این کشور هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته اعلام کرده بود که می‌خواهد نیروهای کشورش را «خیلی زود» از سوریه خارج کند.

کاخ سفید، چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ماموریت نظامی» برای سرکوب کردن گروه تروریستی داعش در سوریه «در شرف پایان است» ولی هیچ جدول زمانی برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور ارائه نشده است.

کاخ سفید همچنین تصریح کرد که ماموریت آمریکا در گرو شکست کامل گروه تروریستی داعش در سوریه و «انتقال» مسئولیت‌ها به نیروهای تحت سرپرستی آمریکایی‌ها (نیروهای محلی) است که ایالات متحده آموزش آنها را ادامه خواهد داد تا «مانع از بازگشت دوباره داعش شوند».

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز پنجشنبه اعلام کرد که ماموریت نظامی آمریکا در سوریه تغییری نکرده است و نظامیان آمریکایی فعلا در این کشور می‌مانند.

یکی از مسائل مورد اهتمام واشنگتن در مورد سرنوشت هزاران کرد سوری است که آنها را از سال‌ها پیش برای جنگ با داعش آموزش نظامی داده و تجهیز تسلیحاتی می‌کرده است.

«جیمز متیس» در پاسخ به پرسشی درباره پایبندی واشنگتن به حمایت از کردها گفته است: «با هم‌پیمانان و شرکای‌مان  در این‌باره در حال رایزنی هستیم».

شماری از شبه‌نظامیان کرد از جنگ با داعش در استان دیرالزور در شرق سوریه عقب‌نشینی کرده و به به عفرین (شمال) برای مقابله با تهاجم نظامی ارتش ترکیه منتقل شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز