خبرگزاری کار ایران

یکی از فرماندهان داعش در افغانستان کشته شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۵۱۹

مقام‌های امنیتی افغانستان اعلام کردند که یک فرمانده گروه تروریستی داعش در حمله یک پهپاد در شمال این کشور کشته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، به گفته مقام‌های امینتی، نیروهای نظامی افغانستان یک فرمانده گروه تروریستی داعش را در یک حمله هوایی کشتند. این فرد یک سال پیش از طالبان جدا شده و به داعش پیوسته بود و پایگاه جدیدی برای داعش در افغانستان تاسیس کرده بود. 

به گفته «حنیف رضایی»، سخنگوی نیروی هوایی ارتش ملی افغانستان، «قاری حکمت»، فرمانده  گروه تروریستی داعش در افغانستان، در حمله یک پهپاد در عصر روز پنج‌شنبه در منطقه «درزاب» افغانستان، در شمال ولایت «جوزجان» کشته شد.

وی گفت که «مولوی حبیب الرحمان» جانشین قاری حکمت در شمال افانستان شده است. 

تروریست‌های داعش سال گذشته و زمانی که حکمت از طالبان جدا شد و همین اقدام او توجه نیروهای آمریکایی را به او معطوف کرد، پایگاه جدیدی را در این منطقه بنا کردند.

داعش مسئولیت بمب‌گذاری‌های انتحاری در ماه گذشته میلادی ، در نزدیکی مساجد شیعه در هرات و کابل را برعهده گرفت. 

این گروه تروریستی نخستین‌بار سه سال پیش بود که در افغانستان پا گرفت. از آن زمان، تروریست‌های داعش در شمال افغانستان، همانند ولایت ننگرهار در شرق افغانستان و مرز با پاکستان، به فعالیت می‌پردازند. 

با وجود آن‌که خشونت‌هار فرقه‌ای در بخش سنی‌نشین افغانستان پیشتر نادر بود، مجموعه‌ای از حمله‌ها در چند سال اخیر که به گفته بسیاری داعش آن‌ها را ترتیب داده است، بسیاری از شیعیان این کشور را قربانی کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز