خبرگزاری کار ایران

افزایش شمار سلفی‌های آلمان در ۵ سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۶۸۱

شمار سلفی‌های ساکن آلمان در پنج سال گذشته افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است. بسیاری از این افراد به‌صورت بالقوه به‌عنوان عوامل جهادی شناخته می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، حدود ۱۱ هزار پیرو سلفی‌گری در حال حاضر در آلمان زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها به‌طور بالقوه عوامل جهادی شناخته شده‌اند. بیشترین رشد این شاخه در پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور، یعنی هامبورگ و برلین، به‌چشم می‌خورد. 

به گزارش روزنامه آلمانی تاگ‌اشپیگل، بنا به آمارهای امنیتی منطقه‌ای، شمار سلفی‌های ساکن آلمان همچنان در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۳ گزارش شده بود که حدود پنج هزار و ۵۰۰ افراط‌گرا در آلمان ساکن‌ هستند، حال آن‌که این تعداد در سه‌ماهه اول سال به ۱۱ هزار نفر رسیده است. این تعداد پیوسته در حال افزایش است. «هانس-گئورگ ماسان»، رئیس اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی آژانس امنیت داخلی آلمان، در ماه دسامبر به خبرنگاران گفت که آلمان رشد بی‌سابقه پیروان این شاخه افراطی را شاهد بوده است و شمار آنها به ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسد. 

افراطی‌گری در شهرهای بزرگ آلمان، مانند هامبورگ و برلین، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از ۷۹۸ سلفی‌ که در هامبورگ زندگی می‌کنند، ۴۳۴ نفر از سوی سرویس‌های امنیتی به‌عنوان عوامل جهادی یا به‌طور بالقوه خشن شناخته شده‌اند. 

برخی پیروان سلفی‌گری در آلمان با گروه‌های تروریستی چون داعش مرتبط‌ هستند.

ایالت‌های شرقی آلمان نیز با رشد افراط‌گرایان مواجه بوده است. به گزارش وزیر داخلی ایالت برادنبورگ، حدود ۱۰۰ پیرو سلفی‌گری در سال ۲۰۱۸ در این ایالت زندگی می‌کنند. حال آن‌که، این شمار در سال ۲۰۱۶ تنها ۲۰ نفر بود. 

به گزارش تاگ‌شپیگل در ماه دسامبر، حدود ۹۰ درصد از سلفی‌های آلمان مرد هستند و سن متوسط‌شان ۳۳ و ۹ دهم است. زنان خانه‌دار و مبلغان ایدئولوژیک نیز از جمله این افراد هستند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز