خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران کارخانه «آجر گنبد»

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۴۳۲

یکی از کارگران کارخانه «آجر ماشینی گنبد» از سرگردانی ۵۵ کارگر با وضعیت نامشخص این واحد صنعتی و مطالبات معوقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران کارخانه «آجر ماشینی گنبد» مدعی شد که بعد از تعطیلات نوروز درهای کارخانه به روی آنها بسته شده‌ و  همگی سرگردان شده‌اند.

وی افزود: وضعیت پیش آمده در حالی است که ۵۵ کارگر شاغل در این واحد صنعتی، هرکدام ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بایت معوقات مزدی سال گذشته طلبکار هستند.

به گفته این کارگر، در جلسه‌ای که قرار است فردا با حضور کارفرما در محل فرمانداری شهرستان گنبد تشکیل شود،  برای وضعیت کارخانه و کارگرانش تصمیم‌گیری می‌شود.

این کارگر که تاکید دارد به دلیل مطلوب بودن بازار فروش، روند تولید این واحد صنعتی تا اسفند ماه سال گذشته بدون مشکل بود، مدعی است که مشکلات پیش آمده در نتیجه وضعیت مدیریتی کارخانه اتفاق افتاده است.

به ادعای این کارگر کارخانه آجر گنبد، کارفرما بدون توجه به وضعیت کارگران می‌گوید که پرداخت معوقات حقوقی کارگران درصورت بهبود وضعیت مالی کارخانه امکان‌پذیر است.

وی گفت: همچنین کارفرما می‌گوید کارگرانی که نمی‌توانند با وضعیت کارخانه کنار بیایند، می‌توانند محل کار خود را ترک کرده و شغل دیگری برای خود برگزینند.

براساس اظهارات این کارگر، کارخانه آجر ماشینی گنبد که در منطقه گنبد استان گلستان واقع شده است، مرداد ماه سال گذشته حدود ۱۱۰ کارگر داشت که این تعداد هم‌اکنون به نصف رسیده است.

به گفته وی، همه کارگران این کارخانه قراردادی هستند که ماه‌ها حقوق خود را به‌صورت کامل از کارفرما دریافت نکرده‌اند و علاوه‌ بر آن بیمه آنها در فاصله سالهای ۹۴ تا پایان ۹۵ به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

او گفت: در نتیجه پرداخت نشدن مطالبات بیمه‌ای در حال حاضر حدود ۱۲ کارگر که مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند، جدا از معوقات بیمه‌ای، به دلیل آنکه کارفرما برای پرداخت هزینه بازنشستگی آنها با مشکل روبروست، ناچار هزینه بازنشستگی خود را از جیب پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز