خبرگزاری کار ایران

بازداشت رئیس‌جمهوری پیشین برزیل به تعویق افتاد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۳۸۲

حکم بازداشت رئیس‌جمهوری پیشین برزیل به‌طور موقت به تعویق افتاد. وکلای این مقام پیشین برزیل، دلیل این اقدام را بهره‌مند نشدن تمام‌وکمال او از حقوق درخواست فرجامش اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، به گزارش رسانه‌های محلی، پلیس روز گذشته -جمعه- بازداشت «لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا»، رئیس‌جمهوری پیشین برزیل، را عقب انداخت. دلیل این تعویق توافق موقتی وکلای لولا با پلیس فدرال اعلام شده است. 

این سیاستمدار ۷۲ ساله از تسلیم کردن خود به پلیس پیش از به پایان رسیدن ضرب‌الاجل در روز گذشته سر باز زد. او گفت که در ساختمان اتحادیه کارگران فلز، در محاصره هزاران نفر از طرفدارانش، باقی خواهد ماند. 

به گزارش روزنامه «او گلوبو» پلیس فدرال برزیل اعلام کرد که به‌خاطر شرایط امنیتی امکان بازداشت بی‌خطر این سیاستمدار وجود ندارد. پلیس فدرال بنا بود در پی حکم بازداشت صادره از سوی یک قاضی فدرال در روز پنج‌شنبه لولا را بازداشت کند. 

بنا به اعلام رسانه‌های محلی، پیشتر، تیم دفاعی لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا درخواستی را روز جمعه تقدیم دیوان عالی این کشور کردند تا برای آخرین بار حکم زندان او را به تعویق بیندازند.

به گزارش روزنامه «فولیا دی سائوپائولو» وکلای لولا از دادگاه خواستند تا حکمی را که «سرخیو مورو»، قاضی فدرال، روز پنج‌شنبه برای بازداشت رئیس‌جمهوری پیشین برزیل، صادر کرده بود معلق کند، چراکه او هنوز به‌طور کامل از حقوق درخواست فرجامش بهره‌مند نشده است. 

قاضی فدرال تا ساعت پنج عصر روز جمعه به لولا فرصت داد تا خود را به پلیس معرفی کند. پس از به سر آمدن موعد مقرر، رئیس‌جمهوری پیشین و جنگنده برزیل، به گفته «روبرتو باتوچیو»، وکیلش، اعلام کرد که در محل اتحادیه کارگران فلز منتظر بازداشت خود خواهد ماند.    

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز