خبرگزاری کار ایران

ادامه بلاتکلیفی کارگران کاشی حافظ/علیرغم وعده‌ها معوقات پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۱۵۲

کارگران کاشی حافظ که ماه‌ها مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند، نگران آینده شغلی خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اواخر سال گذشته کارخانه کاشی حافظ به دلیل انجام تعمیرات به‌صورت موقت تعطیل شد. این درحالی‌ست که ۲۰۰ کارگر این کارخانه تا دوازده ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، دارند.

یکی از کارگران قراردادی این کارخانه با بیان اینکه اعتراضات صنفی و برگزاری جلسات متعدد تاکنون هیچ حاصلی نداشته است، در ارتباط با وضعیت شغلی خود و همکارانش گفت: ۱۲ماه حقوق، عیدی و ماه‌ها حق بیمه کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ کماکان پرداخت نشده است و کارگران با تعطیلی اواخر سال گذشته کارخانه، در بلاتکلیفی شغلی به‌سر می‌برند.

از قرار معلوم، در جلساتی که اواخر سال گذشته با حضور مسئولان ذیربط در قالب کمیسیون کارگری استانداری فارس برگزار شد، قرار بر این شد که با کارگران تا ۲۵ اسفند ماه ۹۵ تسویه‌حساب شود. حال کارگران می‌گویند علیرغم این مصوبات، فقط دو ماه حقوق در اواخر سال گذشته پرداخت شد و هنوز ماه‌ها مطالبات مزدی پرداخت نشده داریم.

این کارگران همچنین از عدم تمدید دفترچه‌های بیمه خود خبر دادند و گفتند: از آنجا که ماه‌ها حق بیمه ما پرداخت نشده، تامین اجتماعی دفترچه‌های بیمه درمانی ما را تمدید نمی‌کند. سوال این است که اگر کارخانه به خاطر تعمیرات و «اورهال» در تعطیلی موقت به سر می‌برد، چرا باید جور آن را ما کارگران بکشیم؟ چرا مسئولان فکری به حال ما نمی‌کنند تا حداقل بتوانیم از خدمات درمانی بهره‌مند شویم؟

کارخانه کاشی حافظ در کیلومتر ۲۵ جاده شیراز-زرقان واقع است. این کارخانه ظرفیت تولید ۲۳ هزار مترمربع کاشی با ارزش ریالی حدود ۲ و نیم میلیارد روزانه را دارد اما پس از واگذاری به بخش خصوصی با مشکل مواجه شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز