خبرگزاری کار ایران

به‌رغم تنش‌های اخیر؛

برنامه سفر ماکرون به روسیه در ماه می، همچنان پابرجاست

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۳۴۷

به گفته وزیر خارجه فرانسه، رئیس‌جمهوری این کشور، با وجود تنش میان غرب و روسیه، همچنان تصمیم دارد در ماه می به مسکو سفر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، تصمیم دارد به‌رغم تنش میان روسیه و کشورهای اروپایی در ماه می به مسکو سفر کند.

به گفته « ژان-ایو لو دریان»،  وزیر خارجه فرانسه، به رغم اتهام‌هایی که در خصوص دست داشتن روسیه در حمله با عامل اعصاب در بریتانیا مطرح شده، مهم است که گفت‌وگوهای «بی‌پرده» را با مسکو حفظ کرد. 

لو دریان امروز -پنجشنبه- در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «آر‌تی‌ال» گفت: «در حال حاضر، این سفر همچنان ضروری است و بله، همچنان طبق زمان‌بندی پیش می‌رود.»

ماکرون تصمیم دارد در نشست اقتصادی سنت‌پترزبورگ شرکت کند، گرچه روابط دیپلماتیک میان روسیه و غرب در پی حمله به «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه پیشین روس، به سردی گراییده است.

بنا بر اعلام پلیس ضدتروریسم بریتانیا در روز گذشته، سرگئی اسکریپال و دخترش در اثر عامل اعصابی مسموم شده‌اند که در ورودی درب منزل‌شان در انگلستان کار گذاشته شده بود.

پس از نخستین حمله با سلاح شیمیایی در خاک اروپا پس از جنگ جهانی دوم، بریتانیا «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، را مسئول این حمله دانست و کشورهای غربی حدود ۱۳۰ دیپلمات روس را از خاک خود اخراج کردند.

روسیه هرگونه دخالت در این حمله را رد کرده و اعلام کرده است که گمان می‌برد سرویس‌های مخفی بریتانیا از عامل اعصاب «نوویچک» که نخستین‌بار در ارتش اتحاد جماهیر شوروی توسعه یافت استفاده کرده‌اند تا برای روسیه پاپوش درست کرده و احساسات ضدروس را تحریک کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز