خبرگزاری کار ایران

تشدید بازرسی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طرح سلامت نوروزی جنوب غرب خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۸۶۳

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از تشدید پایش مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طرح سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جعفر ربیحاوی اظهار داشت: در این طرح، 10 اکیپ تک، دو و 3 نفره نسبت به کنترل و پایش بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در منطقه جنوب غرب خوزستان اقدام می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای این طرح تاکنون با حضور بیش از 55 کارشناس تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی با اولویت مراکز حساس آغاز شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ادامه داد: در 15 روز اول اجرای طرح بیش از 3 هزار واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته که طی آن 60 اخطار بهداشتی صادر شد و 10 واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و  5 واحد دیگر نیز پلمپ شد. بیش از 5 هزار و دویست کلرسنجی و 437 نمونه میکروبی آب شبکه توزیع مورد پایش و آزمایش قرار گرفته است.

ربیحاوی از استفاده از دستگاه‌ های پرتابل کنترل و پایش مواد غذایی در کلیه اکیپ‌ های نظارتی خبر داد و گفت: تعداد نمونه‌ برداری‌های انجام‌شده توسط دستگاه‌ های موصوف را یک هزار و دویست نمونه بود، که شامل کنترل کیفی روغن های مصرفی، مصرف جوش شیرین در نان، میزان نمک، دمای مواد غذایی و همچنین میزان آلودگی سطوح از جمله وسایل و ابزار کار و دست های کارگران است.

وی به کارشناسان این دانشکده و پیگیری شکایات و گزارشات تخلفات بهداشتی اصناف که از طریق سامانه 24 ساعته 190 بسهولت در اختیار بازرسان قرار می‌گیرد را اشاره کرد و گفت: در طرح تشدید بازرسی سلامت نوروزی تمام صنوف و اماکن عمومی با الویت مراکز حساس از قبیل مراکز بین راهی، سلف سرویس، رستوران، رستوران سنتی، چلوکبابی، سفره خانه و ... بعنوان گروه هدف تعیین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز