خبرگزاری کار ایران

تحکیم روابط صنعت و دانشگاه در نفت

شرکت ملی نفت ۵ قرارداد پژوهشی در حوزه اکتشاف امضا کرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۳۲۱

قراردادهای پژوهشی شرکت ملی نفت ایران با هدف توسعه زیرساخت‎های علمی و فناوری در کشف منابع هیدروکربوری، میان این شرکت و پنج دانشگاه منتخب کشور امضا شد.

به گزارش ایلنا، قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، صبح امروز (دوشنبه، ۲۱ اسفندماه)، با حضور وزرای نفت و علوم، میان علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت و روسای دانشگاه‎های شهید بهشتی، فردوسی مشهد، خوارزمی، صنعتی شاهرود و شهید چمران اهواز امضا شد.

بر این اساس، طرح پژوهشی «توسعه فناوری‎های نوین ژئوشیمیایی اکتشافی با تاکید بر مدل‌سازی هیدروکربوری حوضه رسوبی در ناحیه دزفول شمالی» با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و طرح «توسعه فناوری‎ بهبود تصویرسازی زیرسطحی در اکتشاف منابع هیدروکربوری در حوضه رسوبی کپه‎داغ» با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد اجرا می‎شود.

دانشگاه خوارزمی در زمینه «توسعه فناوری‌های سنگ‎های کربناته شکافدار در ناحیه دشت آبادان» با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران همکاری خواهد کرد و «کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف منابع هیدروکربوری و فناوری‎های نوین حفاری و مهندسی نفت در چاه‎های اکتشافی» موضوع همکاری با دانشگاه صنعتی شاهرود خواهد بود.

طرح پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز «توسعه فناوری‎های نوین ژئوشیمیایی اکتشافی با تاکید بر ژئوشیمی سطحی و زیرسطحی در ناحیه دشت‎آبادان» است.

مدت زمان اجرای هر یک از این قراردادها ۱۰ سال خواهد بود و اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای تمام پنج طرح پژوهشی در فاز نخست، ۱,۵ میلیون یورو و حدود ۳ میلیارد تومان است.

بر اساس این گزارش، با امضای قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف با دانشگاه‎ها، نفت گام بلند دیگری در مسیر تقویت و تحکیم پیوند صنعت نفت و دانشگاه برداشته است. پیش از این، ۹ قرارداد فناورانه در حوزه بالادست و ۱۲ قرارداد فناورانه در حوزه پایین‎دست صنعت نفت ایران بین شرکت‎های اصلی وزارت نفت و دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی منتخب کشور امضا شده بود و افزون بر این قراردادها، هر یک از شرکت‎های اصلی و شرکت‎های تابعه آنها، در حوزه‎های مختلف با دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی کشور همکاری‎های خوبی دارند و بعضا تفاهمنامه‎ها و قراردادهای همکاری مشترکی نیز به امضا رسانده‎اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز