خبرگزاری کار ایران

مدیر اموربین الملل شرکت ملی نفت:

پول نفت از مشتریان اروپایی کامل دریافت می‌شود/ امضای 90 درصد قراردادها با مشتریان سنتی

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از دریافت کامل پول نفت فروخته شده به شرکتهای اروپایی به یورو خبر داد و گفت: این پولها از طریق سه بانک اروپایی برداشت می شود.

به گزارش ایلنا، سیدمحسن قمصری درباره دریافت پول نفت ایران از مشتریان اروپایی و آسیایی پس از لغو تحریمها اظهار کرد: شرکتهای اروپایی خریدار نفت ایران از طریق سه بانک اروپایی پول نفت خود را به یورو پرداخت می کنند و شرکتهای آسیایی نیز طبق روال گذشته پول نفت خود را می پردازند.

وی همچنین درباره قرارداد فروش نفت به مشتریان سنتی با اشاره به این که ٩٠ درصد قراردادهای فروش نفت ایران با مشتریان سنتی امضا شده است درباره تمدید قرارداد با کره جنوبی گفت: قرارداد فروش نفت ایران به این کشور آسیایی نیز امضا شده است؛ مدت تمدید برخی قراردادهای فروش نفت ایران در ماه اوت است که مشکلی برای تمدید آنها نیز وجود ندارد.

مدیر اموربین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره این که، با توجه به افزایش تولید نفت ایران آیا نفتکشهای ایرانی توانایی حمل این مقدار از نفت ایران را دارند، تصریح کرد: با توجه به افزایش صادرات نفت، بدون شک باید از ظرفیت نفتکشهای دیگر نیز استفاده کرد، ضمن این که همه قراردادهای جدید به مقصد اروپا به روش FOB (حمل نفت بر عهده مشتری است) امضا می شود.

به گفته قمصری، همچنین برخی محموله های نفتی به مقصد آسیا نیز به همین روش امضا می شود.

 

کد خبر : ۳۷۳۷۱۷