خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر به ایلنا خبر داد؛

قول مساعدت لاریجانی برای پیگیری وضعیت زنان بازداشت‌شده در مقابل وزارت کار

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۱۶۰

نایب رییس نخست فراکسیون زنان از حضور رییس مجلس در جلسه امروز این فراکسیون خبر داد و گفت: موضوع بازداشت زنان و فعالان مدنی در جریان تجمع روز زن که مقابل وزارت کار انجام شده بود، در این جلسه مطرح شد و آقای لاریجانی نیز قول مساعدت داده و گفتند که موضوع را پیگیری می‌کنند.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به نشست ظهر امروز اعضای فراکسیون زنان با رییس مجلس شورای اسلامی که به بهانه فرارسیدن روز زن انجام شد، اعلام کرد:‌ در این جلسه نمایندگان با اشاره به تعدادی از طرح‌ها و لوایح مربوط به حوزه زنان ازجمله طرح‌های اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی دارای همسر غیرایران، افزایش سن ازدواج دختران، امنیت شغلی زنان در دوران بارداری و شیردهی، کمک به زنان سرپرست خانوار و بیمه آنها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواستار همکاری بیشتر ریاست مجلس شدند که آقای لاریجانی نیز قول همکاری دادند.

وی افزود: نمایندگان در این جلسه همچنین گلایه داشتند که بعضاً این طرح‌ها در کمیسیون‌ها در صف طویل طرح‌ها و لوایح باقی می‌ماند و در نتیجه نمایندگان درخواست کردند که آقای لاریجانی نسبت به تسریع در روند رسیدگی به این طرح‌ها و لوایح برای قرار گرفتن در دستور اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین به طرح موضوع مشکلات خانواده‌ها در این جلسه اشاره کرد و گفت که نمایندگان در این نشست به طرح مسائلی درباره بحران فروپاشی خانواده در جامعه اشاره کرده و نسبت به لزوم توجه به این مهم، هشدار دادند.

او با اشاره به لزوم به‌کارگیری از ظرفیت زنان در مناصب مختلف مدیریتی کشور گفت: همان‌طور که از دیگر دستگاه‌ها می‌خواهیم که از ظرفیت زنان توانمند در پست‌های مدیریتی استفاده کنند، لازم است قوه مقننه نیز توجه ویژه به این مسئله داشته باشد و از زنان توانمندی که در مناصب مختلف شغلی، مدارج را طی کرده و پیشرفت می‌کنند، در پست‌های مدیریتی استفاده شود. این مسئله با رییس مجلس درمیان گذاشتیم و از آقای لاریجانی خواستیم به لزوم استفاده از این ظرفیت توجه کنند.

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین موضوع بازداشت زنان و فعالان مدنی در جریان تجمع روز زن که مقابل وزارت کار انجام شده بود، در این جلسه مطرح شد و آقای لاریجانی نیز قول مساعدت داده و گفتند که موضوع را پیگیری می‌کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به حضور نمایندگان زن از شهرستان‌های مختلف در این جلسه یادآور شد: همکارانمان از آقای لاریجانی درخواست کردند که با حضور در استان‌هایی که نمایندگان زن در مجلس دارند، از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرند. نمایندگانی از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قزوین و آذربایجان شرقی در این جلسه حضور داشتند.

ذوالقدر در پایان تصریح کرد: همچنین در این جلسه درباره طرح یک فوریتی تثبیت وضعیت شغلی زنان باردار و شیرده و همچنین طرح مربوط به افزایش مجازات اسیدپاشی صحبت کردیم که آقای لاریجانی نیز درباره توجه به این مسائل قول مساعدت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز