خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بانک قرض الحسنه مهر ایران منشأ کار خیر جمعی در جامعه

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۸۱۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران، بسترهای بسیار خوبی برای گسترش خیر جمعی در جامعه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، علی ربیعی در دیدار با مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان این مطلب گفت: آحاد مردم نیازمند خدمات و طرح هایی هستندکه بتواند آنها را توانمند کند و در مسیر بهبود معیشت آنان گام بردارد که بانک قرض الحسنه مهر ایران در این مسیر اقدامات خوب و شایسته ای داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همه نهاد ها و سازمان ها و از جمله بانک ها شایسته است در حوزه مسئولیت های اجتماعی گام بردارند تا در جامعه شاهد یک پویایی و حرکت جمعی برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم باشیم.

وی تاکید کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران که ماهیت اجتماعی دارد می تواند در اشتغال های خرد و به ویژه اشتغال روستاییان نقش آفرینی کند و دولت و مجلس باید از ظرفیت های این بانک که از اعتماد خوبی در جامعه برخوردار است استفاده کند.

در ادامه، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز با اشاره به جایگاه ویژه خدمات این بانک در میان مردم بیان داشت: این بانک با جذب ۴۱.۵ هزار میلیارد ریال منابع قرض الحسنه در ۱۱ ماه گذشته نسبت به پایان سال ۹۵ بالغ بر ۶۸ درصد رشد داشته و منابع آن در حال حاضر بیش از ۱۰۳ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران طی یک دهه فعالیت خود نزدیک به سه میلیون و دویست هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه در زمینه های کار آفرینی و اشتغال، معیشت، بهداشت و درمان و ازدواج جوانان پرداخت کرده است که ۷۰۰ هزار فقره آن مربوط به سال ۹۶ می باشد.

دکتر اکبری پایین بودن میزان معوقات را نشان دهنده تعهد مشتریان و عملکرد مناسب بانکی در زمینه بهداشت اعتباری دانست و گفت: نسبت مطالبات غیر جاری به مصارف بانک از ابتدای فعالیت تا کنون حدوداً یک درصد است که بیان کننده مدیریت صحیح ریسک و عملکرد شایسته در این حوزه می باشد.

تلیکانی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه با اشاره به فعالیت بانک در عرصه مسئولیت های اجتماعی اظهارداشت: ۶۰ تا ۷۰ درصد منابع قرض الحسنه جذب شده بانک، به پرداخت تسهیلات برای حمایت از کارآفرینی و اشتغالزایی اختصاص یافته است.

وی افزود: این تسهیلات با هدف ایجاد رونق اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، افزایش نرخ اشتغالزایی و مبارزه با بیکاری، افزایش سهم تولید از بازارهای داخلی و التیام مشکلات مالی کارگران به عنوان عوامل اصلی و موثر در توسعه صنعتی پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز