خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بنیاد «بخشش»:

وام بدون بهره به خانواده‌های دارای کودک ناشنوا برای کاشت حلزون پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۴۰۲

مدیرعامل بنیاد "بخشش" از پرداخت وام بدون بهره با اقساط کم به خانواده های دارای فرزند ناشنوا جهت کاشت حلزون خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد فرهادی در گردهمایی مدیران مراکز کاشت حلزونی یازده گانه کشور که با حضوردکتر اجل لوییان  مدیرعامل بخشش ، دکترامام جمعه مدیر مرکز کاشت حلزونی ایران، دکتر مروتی و جمعی ازمدیران مراکز کاشت حلزونی سراسر کشور برگزارشد، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های خانواده‌های دارای کودکان  ناشنوا ، موضوع زمان انتظاربرای عمل کاشت حلزونی بوده است.

وی افزود: کاهش زمان انتظار با افزایش مراکز کاشت محقق می شود و این موضوع یکی از دستاوردهای مهم در این زمینه است.

رئیس هیأت امناء بخشش با بیان اینکه قیمت پروتز ، قطعات وخدمات پس از کاشت لزوم دعوت از سایر خیرین و حامیان مالی را درحوزه ناشنوایی پررنگ تر می کند،بیان کرد: مرحوم حاج آقا نیری الگویی برای خیرین و افرادی که بضاعت مالی دارند بودند و ایشان در راه کمک به حوزه بهداشت و درمان اقدامات موثری انجام دادند.

در این نشست حسام‌الدین امام‌جمعه مدیر مرکز کاشت حلزونی شنوایی ایران اظهار داشت: پیشگیری موضوع مهمی است که باید در حوزه کاشت حلزون مورد توجه قرار گیرد.

 این پیشکسوت عرصه کاشت حلزونی در ایران با اشاره به تحقیقات انجام شده از سال ۷۰ تا کنون بیان کرد: تقریبا بیش از ۷۰ درصد ناشنوایی‌ها در ایران ناشی از الگوی ژنتیکی حاصل از ازدواج فامیلی است و این مورد شامل بسیاری از معلولیت‌های پنهان دیگر نیز می گردد.

امام جمعه با ذکر این نکته که ، پیشگیری در ایران در سایر بیماری‌های ژنتیک همچون هموفیلی صورت پذیرفته و نتایج شگرفی داشته است تصریح کرد:، در حوزه ناشنوایی نیز می توان با موضوع پیشگیری این بیماری ریشه کن و یا بسیار کاهش یابد که   این موضوع مستلزم توجه خانواده‌ها به آزمایشات و مشاوره‌های پیش از ازدواج و بارداری است.

در این نشست ، مدیران و نمایندگان هر یک از مراکز مشکلات و کاستی‌هایی که در مراکز با آن مواجهند را بیان نموده و پیشنهاداتی در زمینه های مختلف مطرح کردند.

 در ادامه اجل لوییان، مدیرعامل بنیاد بخشش اظهار داشت: طی مذاکرات صورت گرفته با بانک‌ها ، موفق به تامین اعتبار جهت اخذ وام بدون بهره برای خانواده‌ها جهت کاشت و تعمیرات و خدمات پس از کاشت شدیم.

وی با اشاره به سهولت اخذ وام بدون بهره برای خانواده های دارای کودک ناشنوا که شرایط کاشت حلزون را دارند، تصریح کرد: اقساط کم و عدم زمان انتظار جهت دریافت وام را از مزایای این وام است.

وی با اشاره به لزوم مشارکت خیرین سلامت در این بخش، عنوان کرد: خانواده‌هایی که قادر به بازپرداخت اقساط هستند می‌توانند از این طریق نیز اقدام کنند که این خود گام بزرگی جهت حمایت از این خانواده‌ها به منظور توانمندسازی فرزندشان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز