خبرگزاری کار ایران

ترامپ نشست کمپ‌‌دیوید را مشروط کرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۲۲۴

رئیس‌جمهوری آمریکا حل و فصل سریع بحران قطر در شورای همکاری خلیج‌فارس را به عنوان پیش‌شرط نشست مشترک خود با سران این شورا در کمپ‌دیوید مطرح کرده است.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای میزبانی از سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در تفرجگاه کمپ‌دیوید تلاش می‌کند. این در حالی‌ است که مسئولانی در دولت وی فاش کردند که این نشست در صورتی برگزار خواهد شد که اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس در حل و فصل بحران قطر پیشرفت حاصل کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که برگزاری نشست کمپ‌دیوید در ماه مه با مشارکت سران شش کشور عضو همکاری خلیج‌‌فارس در تفرجگاه رئیس‌جمهور آمریکا مشروط بر این است که قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین با اتخاذ رویکردی مناسب، به اختلافاتی که به تحریم دوحه منتهی شده است، پایان دهند.

فرستاده‌های دونالد ترامپ این پیام را در جریان سفر هفته جاری به منطقه خلیج‌فارس اعلام می‌کنند.

رسانه‌های خبری آمریکا اخیرا گزارش داده بودند که رئیس‌جمهوری این کشور طی ماه‌های مارس و آوریل دیدارهای جداگانه‌ای با سران سعودی، قطر و امارات در چارچوب تلاش‌های واشنگتن برای حل بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس، ترتیب خواهد داد.

براین اساس، هدف از این دیدارها «دستیابی به توافق صلح در جریان نشستی در واشنگتن یا نشست کمپ‌دیوید در اواخر فصل بهار» است.

امارات، عربستان، بحرین و مصر از چند ماه پیش با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط خود با این کشور را قطع کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز