خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

ایمن سازی محیط کار با بسیج امکانات و ابزارهای قانونی محقق می شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۱۲۰

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در همایش کشوری ارتقاء ایمنی و کاهش حوادث شغلی در محیط کار گفت: این همایش در راستای کاهش حوادث ناشی از کار و با هدف صیانت و حفظ سلامت جسمی و روانی نیروی کار برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ محمدحسین ریاحی در جمع روسا و بازرسان کار ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی سراسر کشور   با تاکید بر دستورالعمل اداری مدیریت حوادث ناشی از کار، ابلاغی از سوی وزارتخانه، گفت: این همایش قصد دارد به بکارگیری ظرفیت ها و قابلیت های مشترک و ابزارهای قانونی به ویژه کارآمد سازی نظام اطلاعاتی در جهت تولید آمار معتبر، ‌بهنگام و دقیق به عنوان پایه برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها و افزایش آگاهی و سواد ایمنی، گام‌های علمی و مطمئنی برای بهبود و ایمن‌سازی محیط کار و کاهش هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از بروز حوادث ناشی از کار بردارد.

مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: هر ساله 340 میلیون حادثه شغلی در جهان اتفاق می‌افتد و در هر روز 6300 کارگر در اثر حوادث و بیماری‌های ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند که نهایتا خسارت این گونه حوادث 2800 میلیارد دلار، معادل حداقل 4 درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان است.

علی مظفری ، ضمن تاکید بر اهمیت امر آموزش در کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقای  فرهنگ ایمنی گفت: مهمترین وظیفه بازرسان کار پیشگیری از بروز حوادث شغلی از طریق آموزش و بالابردن سواد ایمنی کارگران است، چرا که زمانی بازرسان کار به بررسی حوادث ناشی از کار می پردازند که حادثه اتفاق افتاده و تبعات سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ،جسمی و روحی خود را به جاگذاشته است.

وی ضرورت همراهی کارفرمایان در دست یابی به محیط ایمن در فضای کسب و کار را مورد تاکید قرار داد وگفت: هر نوع خرج در مسیر ایمنی، هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری برای کارفرمایان محسوب می شود که ایشان را از حوادث ناگوار در محیط کار دور می سازد.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پایان ابراز امیدوراری کرد که  با برگزاری این همایش بتوانیم به تبیین و ایجاد راهکارهای مناسب ، وحدت رویه و هم افزایی لازم  به منظور دستیابی به اهداف و افزایش انگیزه در کارکنان مسئول ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی سراسر کشور برسیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز