خبرگزاری کار ایران

نتایج نشست شورای‌عالی اشتغال اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۰۹۱

شورای عالی اشتغال پس از تشکیل جلسه به ریاست رییس جمهور، تصمیماتی برای ایجاد اشتغال در سال ۹۷ اتخاذ کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، معصومه آقاپورعلی‌شاهی با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت دلار آمریکا در ثبت سفارش، اظهارداشت: با این بخشنامه بانک مرکزی، نگرانی برای قراردادهای گذشته وجود ندارد و آن قراردادهایی که در گذشته ثبت شده اند با همان شرایط دلار به معامله خود ادامه می دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بخشنامه بانک مرکزی برای قراردادهای جدید است، ادامه داد: پیش از بخشنامه ممنوعیت دلار آمریکا در ثبت سفارش، در گفتگویی اعلام کرده بودم که یکی از راه های کوتاه برون رفت از فارکس دلار این است که در قراردادها از ارز یورو استفاده کنیم.

آقاپور در مجلس دهم با بیان اینکه انجام تجارت به یورو به چند علت باید صورت گیرد، گفت: طبق بررسی‌ها و مطالعات انجام شده، مشخص شد که در بازه زمانی ۵ ساله افزایش ارزش یورو ۲.۴ برابر بوده اما دلار بالغ بر ۳.۸ برابر افزایش ارزش پیدا کرده است.

وی بیان داشت: همچنین یورو، ارز حوزه اتحادیه اروپا است و کمتر دچار سیاست زدگی می‌شود، اما دلار زیر نظر آمریکا است و این کشور هر زمان بخواهد با نحوه عرضه ارز در ایران می‌تواند برای اقتصادی ایران بحران آفرینی کند.

آقاپورعلی‌شاهی با تاکید بر اینکه بهترین سیاست این است که از حوزه دلار خارج شویم، اظهارداشت: باید معاملاتمان را با یورو انجام دهیم و خواه ناخواه ورود ارز کشور به یورو قاعدتا کار را برای ما راحت تر از تبدیل آن به دلا خواهد بود و یکی از حلقه‌های تبدیل یورو به دلار در معاملات حذف می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ممنوعیت دلار آمریکا از ثبت سفارش بهترین کار انجام شده بود، گفت: قراردادهای گذشته که با دلار بوده به قوت خود باقی می‌ماند، در قراردادهای جدید ممکن است تجار در لحظه اول با کمی تنش روبرو شوند اما  از آنجایی که همه معاملات با اروپا است و واحد پول اروپا یورو است این تنش ها برطرف می شود. ممنوعیت دلار آمریکا در ثبت سفارش به مرور زمان به نفع تجار است و آنها را از طوفان زدگی نجات می‌دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز