خبرگزاری کار ایران

جنارو گتوزو:

با کلاهخود به جنگ می‌رویم!

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۷۲۳

جنارو گتوزو میلان را به آتش کشیده. تیم او 12 بازی نباخته و 5 برد متوالی به دست آورده و این مربی جوان تیم از هم پاشیده‌ای را متحول کرده که سه ماه قبل از وینچنزو مونتلا تحویل گرفت.

به گزارش ایلنا، پیروزی یکشنبه شب در ورزشگاه المپیکو مقابل رم که یکی از مدعیان کسب سهمیه اروپایی است حتی روسونری را امیدوار کرده به لیگ قهرمانان برسد؛ تیم گتوزو 7 امتیاز با اینتر که در رده چهارم است، فاصله دارد در حالی که در زمان ورود او اختلاف با جایگاه آخرین سهمیه لیگ قهرمانان 11 امتیاز بود.

گتوزوی 40 ساله که سابقه قهرمانی جهان در سال 2006 را دارد اما انتصابش شگفتی بسیاری را برانگیخت، گفت: «در پایان مسابقه به تیم تبریک گفتم اما این را هم گفتم که نباید خودمان را گم کنیم.» مالکان چینی باشگاه که در تابستان گذشته 230 میلیون یورو خرج کردند، به کسی اعتماد کردند که عضو یکی از موفقترین تیم‌های تاریخ میلان بود اما تجربه مربیگری موفقی نداشت و در زمان انتصاب، تیم جوانان باشگاه را تمرین می‌داد. این هافبک دفاعی سابق پاسخ اعتماد باشگاه را به خوبی داده و می‌خواهد از این فرصت بهترین بهره را بگیرد: «باید از مارکو فاسونه و ماسیمیلیانو میرابلی مدیران و آقای لی‌یونگ‌هونگ مالک باشگاه تشکر کنم به خاطر فرصتی که به من دادند. من عاشق میلانم، این تیم مثل خانواده من است. رابطه زیبایی بین من و این بازیکنان شکل گرفته.»

اما رمز موفقیت و ثبات دارنده هفت قهرمانی اروپا چیست؟ پاسخ بازیکنان ساده است: سختکوشی. فرانک کسی هافبک 21 ساله ساحل عاجی گفت: «گتوزو ما را مجبور می‌کند خیلی زحمت بکشیم بخصوص روی تاکتیک‌ها. زمان مونتلا اینطور نبود، کار ما در تمرین زیاد نبود اما با گتوزو همه چیز فرق کرده و شما نتیجه‌اش را در زمین می‌بینید. میلان مثل یک خانواده شده.»

پاترک کوترونه 20 ساله که گل اول این بازی را زد و آمارش در رقابت‌های مختلف این فصل را به 13 گل رساند، نیز گفت: «برد مهمی بود که می‌تواند تفاوت ایجاد کند. مربی واقعا مراقب تیم است و ما زیر نظر او متحد شده‌ایم.»

داویده کالابریا، مدافع چپ میلان و زننده گل دوم به رم نیز گفت: «گتوزو از روز اول به ما فهماند که پوشیدن این پیراهن چه معنایی دارد. او ذهنیت برد را به تیم آورده و روی همه جزییات تمرکز دارد.»

بازیکنان قدیمی‌تر هم از آمدن گتوزو نفع برده‌اند و جاکومو بوناونتورا در زمان این مربی 5 گل زده. ساختار دفاعی هم تقویت شده و تیم در 12 بازی آخرش تنها 4 گل خورده.

میلان چهارشنبه در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا در رم به مصاف لاتزیو می‌رود در حالی که بازی رفت بدون گل مساوی شده. هفته آینده شهرآورد میلان را مقابل اینتر برگزار می‌کند و پنج‌شنبه آینده در لیگ اروپا با آرسنال روبه‌رو می‌شود.

گتوزو گفت: «حالا باید به لاتزیو فکر کنیم، جام مهمی است. از پنج‌شنبه به فکر بازی با اینتر خواهیم بود. آیا آرسنال در فینال جام اتحادیه شکست خورده؟ ما منچسترسیتی نیستیم و باید با کلاهخود به جنگ برویم!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز