خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

عرضه 10 هزارتن تخم مرغ وارداتی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۵۵۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت : از روز شنبه 5 اسفند ماه 10 هزار تن تخم مرغ وارداتی در استان توزیع می شود.

به گزارش ایلنا، مهندس کریم مهری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که با حضور علی جهانگیری، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزارشد، افزود: این تخم مرغ‌ها هر شانه دو کیلویی به قیمت ۱۲۵ هزار ریال از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف در سراسر استان پخش خواهد شد.

وی افزود : علاوه بر عرضه تخم مرغ ، مرغ منجمد نیز به حد کافی در انبار شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد و مردم استان برای تهیه گوشت قرمز و گوشت مرغ در شب عید هیچگونه نگرانی نخواهند داشت .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان دلایل اصلی افزایش قیمت مرغ را کاهش جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی و علت افزایش قیمت تخم مرغ را تلف شدن تعداد یک میلیون و 800 هزار قطعه مرغ تخم گذار به علت آنفولانزای حاد اعلام کرد .

مهندس مهری افزود : برای ۱۵ واحد مرغداری گوشتی مجوز تولید صادر شده است که طی آن حدود ۴۱۷ هزار قطعه جوجه ریزی انجام خواهد شد و تولیدات آنها تا چهار ماه آینده وارد بازار می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین گفت: ۶۰ هزار تن برنج وارداتی ، ۱۰ هزار تن روغن نباتی و شکر در انبارهای شرکت غله ذخیره شده و در فروشگاه‌های زنجیره ای و شرکت های تعاونی مصرف عرضه خواهد شد تا مردم برای تهیه اقلام خوراکی پرمصرف در ایام عید کمبودی نداشته باشند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز