خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اهر:

بازگشایی مجدد موزه ادب و عرفان شهرستان اهر منوط به تصمیم گیری شورا است

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۵۴۴

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر از احتمال بازگشایی مجدد موزه ادب و عرفان در راستای رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن باقرپور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با اشاره به احتمال بازگشایی مجدد موزه ادب و عرفان در بقعه شیخ شهاب الدین اهری برای رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸، گفت: بازگشایی مجدد موزه ادب و عرفان در راستای بازدید گردشگران تبریز ۲۰۱۸ در دستورکار قرار دارد ولی در صورتی که ایراداتی از سوی شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گرفته شود، ناچار مجبور به قبول تصمیم این شورا خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به لحاظ اهمیت موضوع از دکترین سازه و معماری دانشگاه هنر تبریز برای مرمت بقعه شیخ شهاب الدین اهری استفاده کرده است، گفت: طرحی که دانشگاه هنر تبریز برای مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری ارائه کرده، زمان بر است ولی در این راستا سبک سازی گنبد بقعه فعلاً در حال انجام است که برای انجام آن از تکنولوژی نوین و تخصصی تر استفاده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر در ادامه گفـت: بازسازی بقعه شیخ شهاب الدین اهری جزو خواسته های شهروندان بود که امسال توانستیم با تهیه آجر فیروزه ای مناره این بقعه تاریخی ۷۰۰ ساله را مجدداً احیا کنیم.

باقرپور ضمن اعلام اینکه طبق قانون نباید در حین مرمت آثار باستانی و تاریخی، بازدیدی انجام شود، افزود: تاکنون برای مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری نزدیک به ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است که این میزان اعتبارات برای گنجه ها، گنبد و نم زدایی کانال مسجد بقعه صرف شده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه برنامه های ادارات شهرستان اهر در راستای رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸ به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان ارسال شده است، گفت: فعلاً منتظر برگزاری جلسه ستاد شهرستانی تبریز ۲۰۱۸ هستیم تا در این جلسه برنامه های ادارات جمع بندی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز