خبرگزاری کار ایران

مخالفت روسیه با محکوم کردن ایران در قطعنامه یمن

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۴۹۴

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرده است، در پیش‌نویس قطعنامه تازه در شورای امنیت درباره یمن، نباید موضوع محکومیت ایران مطرح شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، نمایندگان آمریکا، بریتانیا و فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، چند روز پیش پیش‌نویس قطعنامه‎ای را تهیه کرده‌اند که قصد دارد ضمن تمدید تحریم تسلیحاتی یمن برای یک سال دیگر، ایران را به خاطر آنچه ناکامی در ممانعت از ارسال موشک به نیروهای «انصارالله» یمن ادعا شده است، محکوم کند.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در این‌باره گفت: «در کل، ما طرفدار محکوم کردن کسی نیستیم. موضوع قطعنامه یمن است. موضوع قطعنامه تمدید ماموریت کارگروه یمن است نه ایران. برای همین باید اول روی تمدید کار این گروه تمرکز کنیم.»

هدف اصلی این پیش‌نویس که باید تا روز ۲۶ فوریه تصویب شود، تمدید تحریم‌های هدفمند سازمان ملل و دستور کار گروهی از کارشناسان مستقل است که بر اجرای آن نظارت دارند. این پیش‌نویس همچنین ملاک تحریم‌ها را تعمیم می‌دهد به طوری که شامل «هرگونه فعالیت مرتبط با استفاده از موشک‌های بالستیک در یمن» باشد.

همزمان، یک دیپلمات سازمان ملل که نخواست نامش فاش شود، گفته است که روس‌ها پیش‌نویس انگلیس را «غیرقابل قبول» خوانده‌اند.

مقام‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس بارها طی اظهاراتی بی‌اساس، ایران را به ارسال موشک و تسلیحات به جنبش انصارالله یمن متهم می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز