خبرگزاری کار ایران

پای دادستان خوزستان به پرونده کارگران هفت‌تپه باز شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۷۹۰

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، با پیگیری‌های انجام شده، بخشی از حقوق معوقه کارگران شرکت هفت تپه پرداخت شد. یک منبع خبری در هفت تپه می‌گوید: با همراهی مسئولان استانی به زودی مطالبات کارگران این شرکت به‌روز می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسینی پویا (دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان) با تاکید بر حل مشکلات معوقه کارگران شرکت هفت تپه گفته است: باتوجه به تعهدات مسئولان این شرکت تا پایان امسال باقیمانده مطالبات کارگران پرداخت خواهد شد تا در ایام عید مشکل مالی نداشته باشند.

این مقام قضایی تصریح کرد: در نشست ۳ ساعته با مسئولان شرکت هفت تپه، مشکلات کارگران و شرکت مورد بررسی قرار گرفت و با پیگیری‌های انجام شده بخشی از حقوق معوقه کارگران پرداخت شد.

وی با اشاره به حمایت دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در استان خوزستان تصریح کرد: در این نشست مصوب شد هیاتی از دادستانی از محل شرکت هفت‌تپه بازدید کنند و مشکلات شرکت و کارگران را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند و در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

با پرداخت مابقی معوقات مزدی، مطالبات کارگران هفت‌تپه به‌روز می‌شود

در خصوص معوقات مزدی کارگران محتمع هفت‌تپه یک منبع خبری در این واحد  تولیدی به ایلنا گفت: با تصمیماتی که مدیریت مجتمع با همراهی مسئولان استانی گرفته شده به زودی مطالبات کارگران هفت تپه به‌روز می‌شود.

او با بیان اینکه همه کارگران شاغل در مجتمع نیشکر هفت‌تپه بابت  یک ماه مزد معوقه مربوط به دی ماه خود و پاداش سال‌های ۹۴ و ۹۵ از کارفرما طلبکارند، افزود: در حال حاضر فقط عده‌ای از کارگران روزمزدی مجتمع هستند که دستمزد آذر ماه خود را دریافت نکرده‌اند که قرار شده با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مطالبات این گروه از کارگران نیز پرداخت شود.

به گفته وی، کارگران روزمزدی جدا از مطالبات مزدی به دنبال محقق شدن موضوع  عقد قراردادهای  مستقیم خود با  کارفرمای شرکت هستند که امیدواریم به زودی محقق شود.

تجمع کارگران نی‌بر در اعتراض به معوقات بیمه‌ای

این منبع خبری با بیان اینکه برای چندمین بار امروز صبح (۲۸ بهمن ماه) شاهد تجمع گروهی از کارگران نی‌بر مجتمع هفت‌تپه در مقابل ساختمان مدیریت شرکت بودیم، درخصوص مطالبه این گروه از کارگران مجتمع هفت‌تپه گفت:  کارگران نی‌بر علت برپایی این تجمع صنفی را پرداخت نشدن ۱۰ میلیارد تومان حق بیمه دوران بیکاری خود عنوان می‌کنند که در صورت محقق شدن؛ تعداد زیادی از کارگران بازنشسته می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز