خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی خبر داد:

تمرکز بر تحقق و عملیاتی شدن منشور حقوق شهروندی در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۲۱۹

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: سال ۹۷ با عنوان اقدام و عمل برای عملیاتی شدن و تحقق این منشور همچنین پیگیری، نظارت و ارزیابی خواهد بود و امیدواریم این موضوع به صورت مطلوب در سطح جامعه اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور حقوق شهروندی در حاشیه همایش حقوق شهروندی که روز پنجشنبه 26 بهمن ماه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد گفت: 29 آذر ماه سال ۹۵ بود که منشور حقوق شهروندی توسط رونمایی شد و امسال در سالگرد رونمایی این منشور همایش ملی با حضور رئیس جمهور برگزار کردیم. 

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: بنابراین حدود ۱۴ ماه است که از رونمایی از این منشور سپری شده است و رسماً در دسترس عموم قرار گرفته است؛ برنامه های برای اجرایی کردن این منشور در دستور کار قرار داریم. 

وی توضیح داد: برای پیگیری در مورد ساز و کارهای اجرایی در منشور و ضمانت اجرایی که برای عملیات شدن آن لازم است در حال برنامه‌ریزی هستیم و تا پایان سال ۹۶ امیدواریم پیش‌نویس برخی از اسناد و تکالیفی که تهیه شده است را داشته باشیم. 

مولاوردی تصریح کرد: سال ۹۷ با عنوان اقدام و عمل برای عملیاتی شدن و تحقق این منشور همچنین پیگیری، نظارت و ارزیابی خواهد بود و امیدواریم این موضوع به صورت مطلوب در سطح جامعه اجرا شود. 

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: در مکاتبات با استانداران خواسته‌ایم که اقدامات، چالش‌ها، راهکارها و اولویت‌های استان خود را به ما منعکس نمایند که ما در آن چارچوب بتوانیم پیگیری‌های لازم را داشته باشیم که طبیعتاً در مورد استان خوزستان بحرانهای زیست محیطی که در مواقع تشدید همه استان را تحت شعاع قرار می دهد به عنوان اولویت مطرح است و در همین راستا بنا داریم از مجموعه ظرفیت‌ها برای احقاق حقوق شهروندی شهروندان خوزستانی در این زمینه استفاده نماییم. 

بر اساس این گزارش خوزستان نخستین استان در سطح کشور است که همایش حقوق شهروندی در آن برگزار شده است.

موضوع حقوق شهروندی از جمله وعده های انتخاباتی رئیس جمهور به مردم بود که در آذرماه سال گذشته پس از تدوین نهایی طی مراسمی توسط رئیس جمهور رونمایی شد و در دسترس شهروندان قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز