خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران خبر داد:

رشد ۱۵ درصدی شکایات مردم از سد معبر

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۶۸۰

عضو شورای شهر تهران از رشد ۱۵ درصدی شکایات مردم از سد معبر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا نژادبهرام، در سی و نهمین جلسه شورای تهران در تذکر پیش از دستور خود مبنی بر سد معابر توسط پیمانکاران و سازندگان املاک گفت: سد معبر مهم ترین شکایت مخابره شهروندان تهرانی است.

او ادامه داد: تخلیه نخاله ها و مصالح ساختمانی در معابر عمومی یکی از مصادیق مهم انسداد معابر است که مانعی اساسی در عبور و مرور مردم محسوب می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه جرم شهروندان در این میان مشخص نیست، گفت: چرا برای رفت و آمد باید دایما از پیاده به خیابان و از خیابان به پیاده رو بصورت زیگزاگی تغییر مسیر دهند. براساس گزارش های اعلام شده، مساله سدمعبر در زمره مهم ترین انتقادات و شکایات شهروندان از طریق تماس با سامانه شهرداری است و مطالبه آنها در این خصوص نسبت به مدت مشابه در سال گذشته, نزدیک ۱۵ درصد رشد داشته که گواه اهمیت این امر به عنوانی دغدغه جدی شهروندان است.

نژاد بهرام با استناد به قوانین  شهرداری در مورد سد معبر افزود: سد معبر به استناد تبصره ۱ ذیل بند ۲ از ماده ۵۵ قانون شهرداری به لحاظ قانونی, عملی خلاف بوده و شهرداری موظف است در رفع موانع موجود و آزادکردن معابر و اماکن توسط ماموران خود,  راسا اقدام کند.طبق بند ۶ از ماده ۹۶ قانون شهرداری, اراضی کوچه های عمومی, میدان ها, پیاده روها, خیابانها و بطور کلی معابر, بستر رودخانه, نهرها و مجاری فاضلاب شهری و باغ های عمومی, گورستانهای عمومی و درختهای معابر واقع در محدوده شهر که ملک عمومی محسوب می شود, در مالکیت شهرداری است.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر ادامه داد:  براساس نص صحیح  قانون سازندگان مجاز نیستند که هنگام ساخت و ساز جهت کسب انتفاع شخصی فضای عمومی را اشغال کنند. آنها تنها با مسب اجازه از شهرداری می توانند از یک چهارم فضای پیاده رو و یا حتی فضاهای هوایی استفاده کنند.  در غیر این صورت شهرداری باید برخورد قانونی کند، از معاونت خدمات شهری و محیط زیست, شهرداری تقاضا می شود در این خصوص با برنامه ریزی و اعمال نظارت های مستمر, گزارش مربوط به تدابیر اتخاذشده را ظرف مدت یک ماه در اختیار شورای شهر قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز