خبرگزاری کار ایران

تلاش زنان لبنانی برای حضور ۵ برابری در پارلمان

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۵۶۹

وزیر امور زنان در لبنان اعلام کرد که این کشور به دنبال حداقل پنج برابر کردن تعداد نمایندگان زن پارلمان است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، نخستین وزیر امور زنان در لبنان اعلام کرد که این کشور در نظر دارد کمپینی را با هدف افزایش حداقل پنج برابری نمایندگان زن در پارلمان این کشور راه‌اندازی کند.

انتخابات پارلمانی لبنان قرار است بهار آینده برگزار شود. این نخستین انتخابات پارلمانی لبنان طی ۱۰ سال گذشته است.

به‌رغم مطبوعات آزاد، تنوع مذهبی و حضور زنان در سمت‌های برجسته اقتصادی در سطح جهان و همچنین رسانه‌ها، زنان در زمینه سیاست در این کشور جایگاه قابل توجهی ندارد و سیاستمداران لبنان از راه‌اندازی جنبشی با هدف ایجاد سهمیه حضور زنان در پارلمان این کشور ناتوان بودند.

«جین اقاسابیان» وزیر امور زنان در کابینه دولت لبنان دراین باره گفت: «دور نگه داشتن زنان از فعالیت‌های اجتماعی نه تنها شکستی برای آنان بلکه برای پارلمان است. موانع اصلی در این زمینه ذهنیت است، فلسفه زندگی است و این موضوع به زمان نیاز دارد».

تنها چهار زن در انتخابات پارلمانی لبنان در سال ۲۰۰۹ انتخاب شدند. پارلمان لبنان ۱۲۸ کرسی دارد. این در حالی است که در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۰۵ لبنان شش زن وارد مجلس این کشور شدند. این در حالی است که از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون حداقل یک یا دو پست در دولت در اختیار زنان قرار داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز