خبرگزاری کار ایران

شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین:

آمریکا دیگر مسئول پرونده‌های سازش نیست/ همکاری امنیتی با اسرائیل قطع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۶۲۱

اعضای شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، با تصویب بیانیه‌ای خواستار قطع همکاری امنیتی با اسرائیل شدند و تأکید کردند آمریکا دیگر مسئول پرونده‌های سازش نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین( ساف)، دوشنبه  با تصویب بیانیه‌ای، بار دیگر به قطع همکاری‌های امنیتی با اسرائیل رای داد.

نشست شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین برای بررسی اقدامات این سازمان در برابر تصمیم ماه گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، روزهای یکشنبه و دوشنبه در رام‌الله برگزار شد.

«سالم الزعنون» از اعضای ارشد شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین با قرائت بیانیه پایانی این شورا از جامعه بین‌المللی خواسته است تا به مسئولیت خود برای کمک به ایجاد دولت فلسطینی به پایتختی شرق قدس براساس قطعنامه‌های سازمان ملل عمل کند.

الزعنون گفت: هیچ یک از طرح‌های آمریکا برای فرآیند صلح را نخواهیم پذیرفت. شورای مرکزی فلسطین طرح ترامپ را درباره قدس محکوم و رد می‌کند.

در بیانیه شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین خواسته شد که تا زمانی‌که اسرائیل دولت فلسطینی را به رسمیت بشناسد و به اشغال قدس شرقی پایان دهد، به رسمیت شناختن اسرائیل تعلیق شود.

سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان نماینده فلسطینی‌ها با امضای توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۳ موجودیت رژیم اسرائیل را به رسمیت شناخت.

هنوز اسرائیل به رای شورای مرکزی سازمان آزادیبخش واکنش نشان نداده است.

این در حالی‌ست که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، روز یکشنبه از دونالد ترامپ انتقاد کرده و گفته بود، طرح صلح دولت آمریکا به «سیلی قرن» برای فلسطینیان بدل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز