خبرگزاری کار ایران

در بیانیه خانه‌کارگر درخصوص وقایع اخیر مطرح شد؛

رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات اقتصادی و گزارش به مردم را خواستاریم

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۵۲۹

کارگران این قبیل تحرکات را که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار می‌گیرند از روز اول انقلاب تا امروز همراهی نکرده و نخواهند کرد، اما باور داریم آزادی‌های اساسی حسب قانون اساسی باید حرمت شوند و راهپیمایی‌ها و سایر آزادی‌های مشروع میثاق ما برای جلوگیری از بحران‌های آتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خانه کارگر در خصوص وقایع اخیر بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن بیانیه خانه کارگر آمده است:

ملت غیور ایران، کارگران و بازنشستگان عزیز

طی هفته اخیر شاهد آن بودیم که عده‌ای آشوبگر به بهانه مشکلات اقتصادی به جان و مال مردم تعرض کرده و به اموال و اماکن عمومی خسارت وارد کردند.

آنچه که بدیهی است وجود تنگناهای معیشتی و نارضایتی‌های اقتصادی است؛ اما بهانه قرار دادن این قبیل موضوعات آن‌هم از سوی عده‌‌ای مردم‌نما به منظور تخلیه عقده‌های فردی و دل شاد کردن دشمنان، همانطور که در عمل نیز به اثبات رسید، محکوم به شکست است. در این راستا ضمن تاکید بر صدور آتی بیانیه تحلیلی مشروح پس از روشن شدن ابعاد موضوع، نکات ذیل مورد تاکید جدی قرار می‌گیرد:

1. از دولتمردان مجدانه خواستار پیگیری جدی تنگناهای اقتصادی بخصوص حفظ اشتغال موجود، پرداخت مقرری به بیکاران، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌باشیم به نحوی که منجر به ارتقای ملموس سطح زندگی آحاد جامعه شود.

2. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با بررسی دقیق لایحه بودجه سال 97، به خصوص مواردی که سطح زندگی اقشار مختلف مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نظیر قیمت حامل‌های انرژی و نحوه تداوم پرداخت یارانه‌ها، از بروز محدودیت‌های بیشتر اقتصادی به ویژه برای دهک‌های پایین جلوگیری نماید.

3. از عموم مزدبگیران به ویژه کارگران و بازنشستگان که با رعایت هوشیاری و تیزبینی مانع سوءاستفاده از مطالباتشان توسط آشوبگران شدند، تقدیر نموده و از آنها می‌خواهیم هر گونه اعتراض صنفی خود را در قالب تجمعات مجوزدار و کنترل شده توسط تشکل‌های شناسنامه‌دار دنبال کنند تا به نتایج قابل قبول منتهی شود. در عین حال باید صدای کارگران و بازنشستگان در مورد حقوق و مزایای‌شان شنیده شود که فعلا مهمترین مشکل آنها تنگناهای معیشتی است.

4. از احزاب و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم با کنار گذاشتن اختلاف نظرات و سلایق، ایجاد انسجام ملی در جهت رفع معضلات اقتصادی را در دستور کار قرار دهند.

5. ضمن تقدیر از تلاش‌های دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در برقراری نظم و آرامش، خواستار حمایت بیش از پیش نهادهای مذکور از اعتراضات صنفی تشکل‌های کارگران و بازنشستگان که نجیبانه به دنبال حل معضلات اقتصادی هستند، می‌باشیم.

6. از رسانه‌های گروهی خصوصا رسانه ملی می‌خواهیم تا مطالبات صنفی و اقتصادی مردم را به نحو مطلوب منعکس نمایند تا از انباشت گلایه‌مندی‌ها جلوگیری شود.

7. از دولت تشکیل ستاد ویژه‌ای با حضور دست‌اندرکاران، صاحبنظران و سازمان‌های مردم‌نهاد برای بررسی راهکارها و پیشنهادات جهت رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات اقتصادی مردم و ارایه گزارش را خواستاریم.

8. کارگران این قبیل تحرکات را که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار می‌گیرند از روز اول انقلاب تا امروز همراهی نکرده و نخواهند کرد، اما باور داریم آزادی‌های اساسی حسب قانون اساسی باید حرمت شوند و راهپیمایی‌ها و سایر آزادی‌های مشروع میثاق ما برای جلوگیری از بحران‌های آتی است.

9. کارگران ضمن محکوم نمودن اغتشاشات آشوبگران اعلام می‌دارند، مطالبات خود را از طریق تشکل‌های مورد اعتماد و شناسنامه‌دار خود در قالب اعتراضات مسالمت‌آمیز صنفی مجوزدار پیگیری خواهند نمود و کماکان دوستدار و قدردان نظام، انقلاب و ولایت فقیه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز