خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

سالانه ۶ هزار گزارش عوارض دارویی در کشور ثبت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۵۲۴

رئیس سازمان غذا و دارو، از ساخت یک اپلیکیشن برای گزارش‌دهی عوارض دارویی روی گوشی‌های تلفن همراه تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: با نصب این نرم‌افزار، همه مردم می‌توانند عوارض دارویی را گزارش کنند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اصغری (رییس سازمان غذا و دارو) در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی در شیراز، گفت: سالانه حدود ۶ هزار گزارش عوارض دارویی در کشور ثبت می‌شود که با توجه به جمعیت و میانگین جهانی، رکورد خوبی است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع عوارض دارویی، افزود: یکی از نکات مهم در ورود یک دارو به فهرست دارویی کشور، موضوع هزینه-اثربخشی آن دارو است.

معاون وزیر، مشارکت تیم درمانی در ارائه گزارش از عوارض دارویی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این گزارش‌ها در سیاستگذاری دارویی کمک زیادی می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در بیمارستان‌های کشور برای ثبت مصرف دارو وجود دارد.

وی با بیان اینکه اطلاعات ما از نسخ تجویزی کامل است، گفت: هم اکنون اطلاعات بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه دارویی را در اختیار داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو به اثربخشی دارو‌ها در اقوام مختلف اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه خود بیماران هم گزارش‌های خوبی از اثربخشی دارو‌ها ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توان موضوع اثربخشی دارو‌ها در اقوام و جغرافیای مختلف را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز