خبرگزاری کار ایران

اصغری:

سازمان غذا و دارو باید متوجه منافع عمومی در آینده باشد

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۶۹۵

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مسئولیت اجتماعی این سازمان محدود به زمان حال و کوتاه مدت نیست و باید متوجه منافع عمومی در آینده باشد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اصغری، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با برشمردن مسئولیت‌ها و وظایف سازمان غذا و دارو گفت: در کنار وظایف و مسئولیت‌های علمی، فنی و قانونی در حوزه غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و مواد آرایشی و بهداشتی، اهداف و وظایف سه گانه اجتماعی شامل ارتقای شفافیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی و مسئولیت اجتماعی سازمان، از فصول مهم اهداف و راهبرد سازمان ها از جمله سازمان غذا و دارو است و چه بسا این راهبردهای اجتماعی بر همه سیاست ها، وظایف و مسئولیت های سازمان باید احاطه داشته باشد و در این بین بطور اخص نقش روابط عمومی، محوری و اساسی است.

رییس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: بنیاد اصول اخلاقی جایی است که در آن منافع عمومی مورد تمرکز قرار بگیرد. حفظ منافع عمومی نیز در گامهای نخست بدون بهبود دسترسی به اطلاعات و اطلاع رسانی بهنگام و جامع مقدور نیست و از آن به شفافیت در همه وجوه از سیاستگذاری تا اجرا تعبیر می شود.

وی افزود: ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی سازمان و بالتبع صنعت دارو و صنعت غذا نیزاز ضرورتهای ارتقای سلامت هست و بعنوان بخشی از نظام سلامت نمی‌توانیم بدون لحاظ کردن ملزومات این مهم، گامهای بلندی برداریم، سرمایه اجتماعی، موتور محرکه توسعه صنعت غذا و دارو است و در این راه باید از هر فعل و عاملی که به نوعی سرمایه اجتماعی را تحت الشعاع قرار می دهد پرهیز کرد و اشتغال به سرمایه فیزیکی نباید موجب غفلت شود و همه ما در دولت و بخش عمومی و خصوصی باید از آن مراقبت کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: رویکرد سازمان ضرورتا باید معطوف به مسئولیت اجتماعی شود، مسئولیت اجتماعی سازمان غذا و دارو حتی فراتر از شرح وظایف نوشته و نانوشته این سازمان هست، مسئولیت اجتماعی ما محدود به زمان حال و کوتاه مدت نیست و باید متوجه منافع عمومی در آینده باشد.

وی افزود : نقش سازمان‌های دولتی در پیشبرد به سمت رویکردهای مذکور در کشوری با مختصات ایران ما در کنار سازمان‌های مردم نهاد و بخش عمومی پر رنگتر و حایز اهمیت بیشتری است، اگرچه تمام پیکره سازمان در مقابل این رویکردها مسئول و پاسخگو هستند ولی نقش روابط عمومی ها در جهت گیری و شکل دهی رفتار و روابط درون سازمانی و برون سازمانی در راستای این رویکردهای اجتماعی، علیحده است و روابط عمومی ها باید راهبردها و کنش خود را در این مسیر طراحی و اجرا کنند، حکمرانی خوب و مطلوب در گرو رویکرد اجتماعی است، باید شفاف و مسئولانه عمل کنیم ، این تکلیف تک تک اعضا است و روابط عمومی در فرهنگ‌سازی و گسترش این نگاه، نقش محوری خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز